zijn hier nog meer die graag een 3e kindje willen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb nog maar net kennis gemaakt met die forum. Ik ben even benieuwd of hier nog meer zijn die graag een 3e kindje willen. Wij hebben 2 jongens, eentje van 3 en eentje van 5. Zitten nu in ronde 2, donderdag is mijn NOD, spannend, al verwacht ik niks, heb nu last van de kwaaltjes waar ik altijd last van heb als ik ongesteld wordt.

Hebben jullie ook getwijfeld? wel of geen 3e? Wij eerst wel, mijn man is er sinds een maand pas uit dat hij het ook wel wil. Best lastig was dat, maar gelukkig zijn we eruit, nu maar hopen dat het allemaal naar wens gaat, het lijkt mij fantastisch om nog een keertje zo'n klein hummeltje te krijgen.

Ik gebruik mijn eigen naam maar niet, ben toch wat "bang" voor herkenning.

Groetjes van mij

Hoi!

Spannend is het weer hè, om er mee bezig te zijn! Je hebt al de ervaring van je eerste twee kinderen, maar toch.... Leuk hoor!
Ja, er zijn er meer die graag een derde kindje willen. Er bestaan volgens mij 2 topics, of eigenlijk twee 'clubjes'. Als je ze zoekt vanaf pagina 5 of zo (ik weet het nu zelf even niet precies), dan vind je er één. De ander bestaat al veel langer en staat vele pagina's verderop.

Mijn partner en ik willen ook graag een derde en ik ben inmiddels - heel pril! - zwanger. Wij hebben ook twee jongens!

Succes - ik duim voor je.
Groetjes,
Tess

Jahaa, er zijn er meer hoor. Er zijn inderdaad ook al 2 items over, maar waar precies weet ik niet zo goed.

Zelf ben ik 24 weken zwanger van nr 3, na een jongen en een meisje.

Hoi hoi wij gaan ook voor een derde. We dachten vorige maand dat ik door de pil zwanger was geworden en toen uitendelijk bleek dat het niet zo was, waren mijn man en ik toch wel een beetje teleur gesteld. We hadden eigenlijk nog een jaartje willen wachten omdat onze dochtertjes pas 2 en 1 zijn. Maar nu gaan we er gewoon voor. In het weekend was mijn vruchtbare periode dus ben benieuwd of we goed ons best hebben gadaan haha.

Groetjes Nancy

Hier eentje die twijfelt, wij hebben 2 jongens van bijna 3 en 1 en ik zou nog wel een kleintje erbij willen maar manlief denkt daar nu even anders over. Onze oudste is momenteel dwars en opstandig en als we weer eens de zoveelste drift/jankpartij hebben vragen we ons af of we er nog wel aan moeten beginnen. Het gaat bij ons dus een beetje up en down momenteel mede door onze peuterpuberende zoon. We laten het even een paar maandjes rusten maar volgend jaar wil ik toch wel definitief de knoop doorhakken want ik ben niet de jongste meer, ondertussen schrijf/lees ik graag met jullie mee!

Groetjes,

Puk

Bedankt voor jullie reacties, leuk! Wij hebben ook best lang getwijfeld, maar ik ben er sinds een half jaar wel uit dat ik graag een 3e wil, en gelukkig wil mijn man dat nu ook. Je moet er toch beide voor de volle 100% achterstaan, vind ik.

De oudste gaat naar school en de jongste zit 2 ochtenden op de peuterschool, dus wij hebben alweer wat meer "vrijheid". Gelukkig kunnen ze samen goed opschieten, natuurlijk hebben ze wel eens ruzie, vooral als ze beide moe zijn, maar meestal gaat het prima.

Ik vind het wel reuze spannend hoor, het is morgen 2 weken geleden dat ik de eisprong heb gehad (heb ik veel pijn van) dus dat worden weer een paar spannende dagen, haha!

Groetjes

Hallo!

Ik heb 2 zoons en wil graag een 3e.
Klinkt miss raar... maar soms vraag ik af waarom ik dat wil.
Mijn jongens zijn 1 en 2 jaar. Ik ben ben al best druk nu en s avonds erg blij als ze weer in bed liggen.
Maar toch kriebelt het! ondanks de drukte, lijkt het me zo gezellig. Vooral later als ze iets ouder zijn. Mijn man is bang dat een 3e er bij hang. Vind het onpracktisch in de auto.. met dagjes weg etc. Hij is van mening, dat we blij mogen zijn met wat we hebben: 2 gezonde erg lieve jongens. Dus waarom meer willen? Raar he... kan mezelf niet verklaren. En toch wil ik het graag. Herkennen jullie dit? Ik vraag me ook af wanneer het een goede timing is. Wachten tot de jongens op school zitten of juist 3 snel op elkaar.
mmmmmmmm lastig allemaal!

Hallo allemaal

Dit is allemaal zo herkenbaar!
Wij hebben een dochter van 2 en 4 maanden en een zoon van net 1. Ik zou dolgraag nog een kleintje willen, maar mijn man vind het eigenlijk wel goed zo. We hebben het er regelmatig over en we gaan het nog even aanzien... over een half jaar gaan we het bekijken of er inderdaad een 3e komt. Zodat als de 3e dan geboren word, de oudste dan bijna naar school gaat. Zoals ik al schreef hebben we het er veel over en ik merk dat als we bijna zover zijn dat we zeggen we gaan ervoor, dat er bij mij dan een knop omgaat die zegt, maar 3 is wel druk en we hebben 2 gezonde kinderen een jongen en een meid, wat wil je nog meer en dan moeten we verbouwen en past dat wel in de auto enz enz...
Ik word soms gek van mezelf, hebben jullie dit ook of ben ik gewoon een rare????

Groetjes

Terug
Bovenaan