Zijn hier ook meiden uit het topic 'overgeicht en toch zwanger worden'?

Zoals de titel al omschrijft, ben ik een beetje op zoek naar het oude vertrouwde clubje...
Dus als er meiden zijn die ook daar hebben gepost en nu in augustus zijn uitgerekend, zou ik graag hier lekker met jullie babbelen!

Liefs
Sas

hoi saskia,

ik ben niet uit die topic, maar ben wel zwanger geworden met overgewicht, bij alle 3 de zwangerschappen overgens, nu de laatste keer heb ik er iets langer over gedaan maar dat komt ook door de pco die ik heb,ik weet niet of er verder hier nog meiden "rond zwerven" uit die topic, maar zou het wel leuk vinden om gezellig te kletsen,

groetjes susanne

Hoi, ik ben uitgerekend op 11 september en zit dus officieel bij de september mama's maar lees ook af en toe in augustus mee. Ik heb ook overgewicht, en ben gelukkig zonder veel problemen zwanger geworden. Wat zijn jullie ervaringen geweest en wat kan ik verwachten tijdens de zwangerschap?

xx WatEenWonder

hallo,

gefeliciteerd met je zwangerschap!

mijn eerste 2 zwangerschappen gingen ook heel makkelijk, de eerste was door de pil heen en bij de 2e was het de 2e ronde raak, alleen nu bij de 3e ging het iets langzamer, maar achteraf nog aardig vlot gegaan. ik heb nooit geen problemen gehad in de zwangerschap qua gewicht, moest een keer extra prikken voor de glucose en ik moet verplicht in het ziekenhuis bevallen omdat ik boven het gewicht zit(aan het einde van de zwangerschap) dan dat je hier thuis mag bevallen, opzicht vind ik dat niet erg want ik zou zelf toch voor een poliklinische bevalling kiezen, nu krijg ik het volledig vergoed omdat het medische indicatie is.
mijn bevallingen zijn ook goed en vlot verlopen en heb ik niets gemerkt van het feit dat ik overgewicht heb!

is dit jullie eerste kindje?

groetjes susanne

Hoi hoi,

Het is voor mij idd de eerste.
Ik ben zelf half juli gestopt met de pil en had verwacht dat het veel langer zou duren, maar na een cyclus van 28 en twee van 38 dagen was ik dus vrij snel zwanger.
Ik heb zelf geen problemen met mijn gewicht, wat betreft gewrichten of suiker dan, want 90 kilo is wel beetje teveel ;-)
Ik krijg overigens wel steeds complimentjes van de VK als ik afgevallen ben, dus dat zal dan wel ok zijn! Niet dat ik heel veel afval, 2 ons bij het tweede bezoek, halve kilo in de maand erna, maar als je beetje afvalt, kom je in ieder geval niet aan!
Ben verder wel benieuwd hoe het zal gaan, want zo langzamerhand neemt de misselijkheid af en de eetlust toe. Gewoon op blijven letten dan maar!
Weet wel dat bij mijn volgende afspraak wel weer bloed geprikt wordt voor het checken van suiker, al was deze bij de eerste afspraak tiptop in orde!

Susanne, misschien een brutale vraag, maar boven welk gewicht is het dan  op medische indicatie dat je poliklinisch moet bevallen?

Liefs
Sas

hallo,

ik heb ook verder geen last van suiker of gewrichten etc. gelukkig, ik was nu ook op suiker geprikt en dat was prima in orde, net als anders(andere zwangerschappen) nu is het idd nog een keer met een week of 20 extra prikken voor het suiker, maar verwacht daar eigenlijk nu ook geen problemen mee,

ik was nu net voor deze zwangerschap 35 kg afgevallen,dus ben nog een heeeel stuk zwaarder geweest als ik nu ben, ik weeg nu 97 kg, ben nu 2 kg aangekomen in de zwangerschap, bij ons moet je in het ziekenhuis bevallen vanaf 110 kg, bij mijn ander zwangerschappen ben ik tussen de 20 en 25t kg aangekomen en dat verwachten de verloskundigen nu weer, al zal ik echt proberen om dat te voorkomen!!

ik probeer nu echt op mn eten te letten, maar heb echt af en toe v erschrikkelijke (v)eetbuien, maar het verschil is nui wel dat ik sport en dat was eerder helemaal niet, dus mss dat ik daar ook mn gewicht wat mee kan beperken.............

maar wel lekker voor jou dat je verder tot nu toe nog niets bent aangekomen!!

groetjes susanne

Terug
Bovenaan