Zijn hier ook moeders met een eetstoornis, of die een verleden hebben met een eetstoornis?


Hallo allemaal,

Ik heb er lang over na zitten denken om deze topic te plaatsen. Vanaf mijn 13e levensjaar heb ik een eetstoornis. De ene keer gaat het beter dan de andere keer. Ongeveer 3 jaar geleden ben ik opgenomen en heb ik een half jaar intensieve therapie gehad. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, heb ik goed gegeten en zelfs dingen die ik daarvoor niet "durfde" te eten.

Tijdens mijn zwangerschap had ik het gevoel alsof ik heel de wereld aankon en eindelijk sterker was dan mijn eetstoornis. Echter, na de bevalling kwam die klap. Elke dag speelt het door mijn hoofd, maar het feit dat ik borstvoeding geef helpt me. En dat ik het natuurlijk moet doen voor ons kleine prinsje. Maar ik vecht wel weer elke dag tegen die eetgestoorde gedachtes.

Ik hoop dat ik hier met mensen in contact kan komen die hetzelfde doormaken, of hebben meegemaakt.

Gr.
 
Hoi Yantje,

jij hebt al heel wat mee gemaakt! Wat knap, dat je het tijdens je zwangerschap zo goed hebt gedaan. Daar mag je trots op zijn.
Ikzelf ben een emotie-eter en de afgelopen anderhalf jaar zijn niet gemakkelijk geweest. Ik ben dus aardig aangekomen. Wel zorg ik ervoor, dat ik niet snoep waar mijn zoon bij is. Met hem samen volgen we een gezond eetpatroon. We eten ook netjes aan tafel en hij krijgt gezonde voeding. Hij is nu 17 maanden en heeft nog geen snoep gehad.
Hopelijk krijgt hij het voor elkaar om gezond te blijven eten en het snoepen binnen de perken te houden.

Jij heel veel sterkte! Ik hoop, dat je ervaringsgenoten zult vinden. Blijf volhouden, je kan het!

Groetjes, Marijon
 
Terug
Bovenaan