zijn jullie al voor echo geweest?

Hoihoi,

Als je geen aanleiding hebt voor een vroege echo dan is dat (helaas) normaal. Tussen week 10 en 12. Je moet dus nog even wachten
Mensen met een miskraam in de voorgeschiedenis krijgen een vroege echo. Ik heb zelf een vroege echo gehad omdat ik aan mijn eileiders ben geopereerd en een hogere kans had op een buitenbaarmoederlijkezwangerschap!

Succes Ester!

ik vind het zelf erg laat. Ik heb een echo gehad bij 8 weken en 6 dagen.
Ik heb nog nooit een miskraam gehad en ik heb ook geen risicofactor.
Mijn volgende echo is over 6 dagen, dan ben ik 12 weken en 3 dagen.

Groetjes,

Conny

quote: julian2004 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-04-2008 14:00:10'));

ik ben nu 8 weken en mag pas bij 12 weken komen voor echo, erg laat vinden jullie niet?

hoi julian2004
ik ben nu ook 8weken zwanger ik krijg volgende week mijn eerste echo. is idd laat bij 12 weken normaal is het toch ong bij 9 weken. is dit nu je eerste kindje? dat van mij wel!
spannend allemaal hoor!
liefs jessica

Hi Julian2004,

Volgens mij is er veel verschil per regio met betrekking tot de echo's. Mijn zus woont helemaal in het noorden van het land en bij haar in het dorp krijgen de zwangeren vanaf 6 weken echo's bij de verloskundigen, en dan steeds weer om de zoveel weken. Terwijl ik tijdens mijn eerste zwangerschap alleen met 12 en 20 weken een echo mocht laten maken. Toen ik vroeg hoe dat zat werd gezegd dat het per regio of praktijk kan verschillen en dat 12 en 20 weken alleen echt standaard zijn.
Ik heb nu zelf wel al een echo gehad (bleek bijna 7 weken te zijn), maar dat kwam omdat ik vorig jaar aan mijn baarmoedermond ben geopereerd.

Groetjes,
Willemijn.

Hoi,

Volgens mij scheelt het niet alleen per regio maar dan ook nog per vk-praktijk.

Ik ben van mijn andere twee kids (resp. bijna 8 en ruim 4 jaar geleden) in Amsterdam bij dezelfde praktijk bevallen en heb toen bij beiden geen echo gehad via de VK, is natuurlijk wel voordat de standaard termijn- en 20 weken echo waren ingevoerd. Ik heb bij mijn tweede wel een vroege inwendige echo gehad in het ziekenhuis ivm bloedverlies, en rond de 20 weken zelf een pretecho gedaan bij een commerciële praktijk.

Nu heb ik weer bloedverlies gehad in de eerste weken en heb nu vorige week een echo gehad, ik was toen 8 weken en 2 dagen, anders had ik deze rond de 10 weken gehad en niet inwendig. Nu heb ik omdat ik bij echopraktijk ingeschreven ben en een 'geschiedenis' heb, een extra echo met 13 weken en dan uiteraard nog de standaard screeningsecho bij 20 weken.

Zo zie je maar het is echt overal verschillend en ik vraag me zelfs af of hier 'regels' voor zijn?

Groetjes Rianne

Hoi,

Verschild erg wanneer je kan komen voor een echo,
ik mocht zelf een afspraak maken voor een echo en mag
9 mei komen voor de echo, ben dan rond de tien weken zwanger.
Bijna iedereen om me heen mocht pas bij 12 weken, maar de vk
zei dat het voortaan ook eerder kan i.v.m. de geavanceerde apparatuur
van tegenwoordig.........
Je wilt toch weten of het allemaal goed zit en daarom is het dubbel zo
spannend, maar er zit dan wel maar 8 weken tussen de 1e en 2e echo als je je echo bij 12 weken krijgt.
dus dat is wel weer leuk!

liefs,

Daantje

Terug
Bovenaan