Zijn jullie mama's ook zo dom??

Hoi allemaal

Mijn mama is zooooo dom! Ik snap er niks van. Verder is ze toch best een leuke vrouw. Ze heeft veel vrienden, maar hoe kan dat toch als je zo dom bent?? Ik bedoel, ik praat al maaaaanden tegen haar, maar ze begrijpt er niks van. Stel ik haar een vraag, zegt ze: "O is dat zo?". En dan ook nog met die vreemde toon.... Ik vraag me af of ze wel echt naar me luistert...

Nu probeer ik de laatste week om een beetje in haar eiegn taal tegen haar te praten, alleen als ik dat doe, gaat ze helemaal uit haar dak! Alsof het zo bijzonder is. En eigenlijk vind ik het ook helemaal niet eerlijk dat zij mijn taal (blijkbaar) niet kent, maar ik wel de hare moet leren.....

Errug oneerlijk vinden jullie niet?
Hoe gaat het er bij jullie aan toe?
Dikke klapzoen Stef

Mijn mama lult gewoon met mij.... en zo vertellen we hele verhalen.
Maar ik heb het heel ergens anders over.
Maar ooit doet mama ook in baby-taal tegen mij praten maar dat vindt papa niet altijd goed.
Dus nu ben ik maar de taal van papa en mama aan het leren.
En ik kan al veel.

babababababababa (maar mama doet dan net of ik papa zeg en dan wordt ze blij)
Zaterdag kreeg ik van oma een nieuw bord voor mijn hapje op te doen en toen zei ik 'ba'... dat vonden ze ook leuk. Nou leuk hoor, mij een lelijk bord geven en dan gaan lachen!!

ook heb ik al 'koe' tegen mama gezegd. Dat vond ze niet leuk!
En 'ouwe' tegen oma hihi... waarheid mag gezegd worden.

Maar gister is er iets heel bijzonder gebeurd. Ik keek mama aan en zei toen 'eewie' mama helemaal blij en naar papa en Evy geroepen en toen keek ik naar Evy en zei ik weer 'Eewie'
Ik ken de naam van mijn grote zus!!!!!!!!!!
(die grote zus zit met grote trots op school dit te vertellen)

xxx Tyche

Hoi mede mini-mensjes!

Dom??? Staat gelijk aan mijn mama... Tuurlijk brabbelt ze in een onverstaanbaar taaltje tegen me, is ze mama voor geworden denk ik dan maar. Volgens mij begrijpt papa haar ook niet altijd. ( zelfs niet als ze wel normaal doet ! )
Ook een goeie die ik niet snel zal vergeten: Roept ze heel hard en hysterisch naar beneden naar papa die voetbal zit te kijken: kom nou kijken, kom nou kijken, hij zit voor het eerst  in (biba) bad... Schiet nou op!   Papa en ik begrijpen elkaar wel, die zag direct dat die doos me in haar enthousiasme met mijn creme kleurige sokken aan in bad had gedaan!
Succes met jullie gekke papa's en mama's
Knuffel van Thomas (7,5 mnd)

Terug
Bovenaan