zijn jullie merk gebonden met opvolgmelk

Hallo
ff hele praktische vraag

Geven jullie steeds hetzelfde merk of wisselen tussen merk als bijvoorbeeld een in de aanbieding is. Hoe is jullie ervaring met verschillende merken?
 
het schijnt het beste voor de baby te zijn om wel steeds de zelfde merk te gebruiken omdat ze steeds moeten wennen aan een nieuw merk en dan maakt het niet uit of je een goedkoop huismerk doet of een duur A merk.
 
Ik heb ook altijd begrepen dat het beste is dat je steeds hetzelfde merk geeft en dat doe ik dus ook braaf, ik geef van begin af aan friso standaard en dat bevalt goed.
 
ik had eerst friso melk, maar omdat ik het idee had dat Nutrilon beter is ben ik gewisseld.
Maar ik heb behalve de overschakeling wel altijd 1 merk aangehouden.
De darmpjes van je kindje moeten toch weer wennen aan de andere samenstelling van de melk.
 
De fabrikanten vinden het het beste als je merktrouw zijn, omdat je dan hun klant blijft. Maar voor de meeste kinderen maakt het echt niet uit hoor! Bij geen verhoogde allergiekans kun je vanaf 6 maanden een deel van de zuivel in de vorm van yoghurt/kwark/biogarde/karnemelk geven. Vanaf 9 maanden mag gewone dagmelk en vla er ook bij.
De verschillen tussen de merken zijn zo miniem, maar 1 op de 30 kinderen merkt het met buikpijn of zo als je wisselt
 
over het stukje hierboven: vanaf 9 maanden gewone melk? volgens ons cb zit daar nog teveel eiwit (of was het zout) in.
Maar misschien is het de laatste maandne weer veranderd.
 
Terug
Bovenaan