zijn jullie tepels ook gevoelig???

Hey meiden ik ben nu 20 weken zwanger en mijn tepels zijn heel gevoelig met koud weer zo als nu zo dra der wint komt op zetten komt de kouw door me jas heen en doet het super pijn zelfs op de scooter zit ik zo wat met mijn borsten in de rug van me vriend zo zeer dat dat doet   wat kan ik hier tegen doen dik aan kleeden helpt niej ook dan voel ik het nog   wat een ellende pfff  hoop dat iemand tips voor me heeft want weet het echt niej meer groetjes carola

hallo carola,

best een lastig probleem hoor! al moest ik er ook wel een beetje om .
maar misschien dat een voor gevormde bh helpt.....?
die is wat dikker, en dan heb je de kans dat ze ook iets warmer blijven........
en insmeren met bodylotion om ze soepel te houden en dat ze misschien wat meer tegen prikkelingen kunnen.
of anders toch heeeeeeeeeeeel dik inpakken voor je naar buiten gaat!!
weet het eigenlijk ook niet zo goed.
maar weet wel dat het pijnlijk kan zijn, ik kan er ook niet zoveel aan hebben(haha)
kon ook geen borst voeding geven omdat ze zeer gevoelig zijn en dat voeden zo zeer deed!
nou meid , veel succes!!!!
groetjes zonneveld     ( 9 weken zwanger)

Hoi,

Tijdens de zwangerschap kunnen je tepels inderdaad erg gevoelig of zelfs pijnlijk aanvoelen. Dit hoeft het geven van borstvoeding echter niet in de weg te staan. Pijn tijdens het voeden wordt vaak veroorzaakt doordat de baby niet goed is aangelegd. Hij sabbelt misschien alleen op de tepel, terwijl hij eigenlijk de tepel én een groot gedeelte van de tepelhof in zijn mondje hoort te hebben. Zo komt de tepel helemaal achterin het mondje te liggen, tegen het zachte gehemelte aan en dat is precies de bedoeling.  Het voeden aan de borst hoort geen pijn te doen; pijn is een teken dat er iets niet helemaal goed gaat en dan is het belangrijk om het aanleggen onder de loep te nemen en waar nodig te corrigeren. Voor meer informatie over aanleggen kun je kijken op VBN-Aanleggen.

Wil je graag meer weten over borstvoeding, dan zou je kunnen overwegen om de informatiebijeenkomsten bij te wonen, die door de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk in heel Nederland worden georganiseerd? Contactpersonen van de VBN hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. Tijdens de bijeenkomsten komen meerdere aspecten van borstvoeding aan bod, zoals de werking van de borst, het aanleggen van de baby, borstvoeding in de praktijk en het afkolven van moedermelk. Er is gelegenheid om ervaringen uit te wisselen, vragen te stellen en twijfels bespreekbaar te maken; breng gerust er sprake wat je bezighoudt. De informatie die tijdens de bijeenkomsten wordt gegeven, vormt een stevige basis voor het starten met borstvoeding. Voor meer informatie en adressen bij jou in de buurt kun je terecht op www.borstvoedingnatuurlijk.nl .

Een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Hoi,

Wat bij mij helpt ze ze even gaan masseren, gewoon met je eigen handen. Wel lastig is als je niet thuis bent maar ja daar is wel wat aan te doen. Bij mij gaat het dan binnen 5 minuten weer over. Kan een tip zijn!

grt. Suuz 26,3 weken

Mijn manneke vind het zo'n feest dat ik grotere borsten heb gekregen en dat ze nog steeds  groeien!!!
Ik heb nooit kleine borsten gehad, maar zoals ze nu uit pro porties gaan groeien heb ik er zelf moeite mee. Maar ja  alles voor de goeie zaak zullen we maar zeggen!!!

In ieder geval; manneke lief vind het dan ook zo heeeeeeerlijk om aan m'n 'knoppen'   te zitten en begrijpt maar niet dat die dingen superrrrrr gevoelig zijn geworden tijdens de zwangerschap!
Het heeft zo'n aantrekkingskracht voor hem, vooral als m'n tepels keihard  en volop in de bloei staan. Oef wat doet het dan zeer als hij er aan komt!!!!!

Al is die geile en genietblik van hem zo heerlijk om te zien, het neemt niet weg dat ik dan meestal hem toch ff wegsnauw v d pijn!

Hoi,

Ik ken het gevoel helaas. Constant het gevoel dat de voel in de fik staat! Ik heb geen idee wat er tegen te doen is....
Hopenlijk wordt het snel minder.
gr.Ing

Hoi,

Ik ken het gevoel helaas. Constant het gevoel dat de voel in de fik staat! Ik heb geen idee wat er tegen te doen is....
Hopenlijk wordt het snel minder.
gr.Ing

Terug
Bovenaan