Zijn jullie, zo tegen het einde, ook zo kortademig????

Hallo allemaal,

ik ben sinds een week of twee erg kortademig. Ik heb inspanningsastma, maar de hele dag hangen lijkt me nou niet echt een enorm inspannende bezigheid. Heel mijn zwangerschap heb ik amper mijn medicatie nodig gehad, maar nu al twee weken elke dag en soms zelfs twee keer per dag. Ik wilde dit liever niet, maar volgens de huisarts is het niet goed voor de baby als ik het benauwd heb, omdat de baby dan ook te weinig zuurstof krijgt. Ik heb ook de hele tijd het idee dat ik sterretjes zie en heb het steeds enorm warm. Wat doe ik eraan, behalve bevallen?

Groetjes van Marloes

Hoi,

Ik ben nog "maar" halverwege en ben nu al (al een tijdje) kortademig! praten en lopen tegelijkertijd is echt te heftig (hijg), trap oplopen is alsof je een maraton heb gelopen....

x Petra

ps ik heb een redelijke conditie, geen topsporter ofzo maar ik deed wel aan sport (tot mijn zwangerschap)

hoi hoi

ik ben nu 30 weken zwanger en heb ook behoorlijk last van het kortademig zijn. de ene dag meer dan de andere. vandaag is het ook weer raak. misschien komt het ook wel doordat ik nu niet helemaal fit ben. erg lastig soms. hopelijk gaat het straks weer wat beter.

groetjes sibje

Hai,

Ik ben nu 32 weken en ook erg kortademig. Komt ook doordat ik al maanden niet heb gesport en asmatisch ben aangelegd denk ik. Ik merk heel sterk dat mijn conditie tot een dieptepunt is gedaald door het niet sporten. Rustig aan dus en niet teveel tegelijk willen.

Sterkte meis en andere kortademige dames!
gr.Ing

Hoi hoi

Idd erg vervelend! Ook ik heb er last van. Ben nu 36,5 week zwanger. Maar wat mij erg goed helpt is

Melisseblad (thee)

Gewoon te koop bij elke reformwinkel.

De andere vreemde taal benaming is:

Melissa officinalis

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

xxx Nienke

36,5 week

Hoi,
Helaas ook bij mij erg bekend..
Ik heb het al weken echter, en niet de laatste tijd.
Ben nu ruim 32 weken..
Vind het weleens lastig op sommige momenten hoor..
Soms heb ik het al als ik niets doe!!  
krijg het er heet bij, etc.. Volgens vk opvliegers door de hormonen..
Ik ben gelukkig al thuis van mijn werk, en doe gewoon alles rustig aan, en niet teveel tegelijk..
Dit word ons derde kindje, maar ik herken het niet van de andere twee zwangerschappen..
Ikzelf denk dat de ligging van het kindje ook mee speelt??
Groet R

Hoi dames,

Ik heb er ook al een tijdje last van, maar nu (morgen 34 weken zwanger) wordt het idd echt erg. Als ik een trap oploop of de afwas doe sta ik gewoon te hijgen. Heb ik met mijn vorige zwangerschap nooit last van gehad. Ach ja, nog een paar weekjes en dan mogen we een klein hummeltje weer in ons midden verwelkomen!

x Miranda

hay marloes,volgens mij heeft iedereen hier wel wat last van,je kleintje drukt tenslotte op al je ingewanden dus ook de longen komen in het nou,was even bang dat het aan me conditie zou liggen en daar door nog een zware bevalling zou krijgen moet namelijk nog maar 8 weken,maar heb begrepen dat dit allemaal goed gaat komen en dat het er gewoon bij hoord dus daar gaan we maar vanuit! veel succes uit haarlem

Terug
Bovenaan