Zijn ontlasting blijft zo waterig!

Hey hallo,

Sinds een week ongeveer, heeft mijn zoon aldoor een heel waterige poepluier. De ontlasting is wel geel (donkergeel) maar niet zo "lekker" schuimig als voorheen. Ik geef borstvoeding. Het is nu plakkerig, dun, vaak als ik de luier verschoon, is de ontlasting, net als urine helemaal in de luier opgedroogd (bijna dan). Het lijkt soms wel gesmolten suiker (caramel) alleen ruikt het wat anders, want het stinkt ook echt gigantisch! Die gele schuim luiers roken nog redelijk, maar dit is wel heel heftig. Ik aldoor tempen, maar niets aan de hand hoor... aldoor een temp van 37, hmmmmmm herkent iemand dit? Zou hij diarree hebben? Op het consultatie bureau zeggen ze dat het normaal is, nou ik vind het eigenlijk niet normaal. Bovendien heeft hij vaak maar 1 keer in de 2 a 3 dagen ontlasting (dat is wel normaal, dat weet ik) maar dat het zo dun is. Toch raar.

Liefs José

Wij geven hier flesvoeding, maar ik herken dit soort poepluiers wel hoor!

Shenaya had ze hier ook een weekje ongeveer en ineens was het weer over.. Inderdaad CB zei hier ook dat het normaal was, en dat is het ook!
Wel even vervelend voor jezelf idd die geur maar ja ook daar wen je aan..

Wacht nog even een week of twee weken af zul je zien dat de ontlasting zo in ene weer anders kan zijn!

Finn krijgt volledige borstvoeding en heeft meestal van die dunne poepluiers. Schijnt wel normaal te zijn hoor. Soms heeft hij ook ineens iets dikkere poep, maar meestal is het nog erg waterig. Het kan ook te maken hebben met wat jij eet.

Tja... dat is zo, dat het ook te maken kan hebben met wat ik eet.

Maar wat wel toevallig is, is dat Sem vandaag al 4 dunne poepluiers heeft gehad, hij is dan even heel zeurderig voor die tijd, dan komt er een scheet, en prrrrrt daar komt het. Is wel erg veel misschien. Ik ben iets aan het minderen met eten. Geen tussendoortjes meer, en ik drink alleen nogmaar 2 a 3 liter water en 2 glazen karnemelk per dag. Wij dachten, misschien komt het wel omdat ik ineens zoveel water drink. Maar mijn schoonzus dacht dat dat niet kon. Het valt ook wel  op dat Sem om de 2 a 3 uur voor een voeding komt, ipv. om de 3 a 4 uur. Dit is ook iets van tegenwoordig, zou hij niet genoeg voeding krijgen, omdat ik zo aan het minderen ben, of zou dit met de regeldagen te maken hebben... pfffffffff soms best lastig om moeder te zijn hihihi.. zo overbezorgd als maar kan!!!!!!!!

hihihi...

Liefs José

fleur heeft er ook last van, de kleur is ook meer groen dan mosterdgeel. volgens mij komt het omdat ze teveel drinkt. Normaal poept ze 1 keer in de 4 a 5 dagen, gister en vandaag heeft ze bijna elke luier van dat dunne groene poep (met witte vlokken) en stinkt ook. En ze drinkt nu opeens om de 2 uur ipv om de 3 / 4 uur. Ze heeft ook volle plasluiers.

groetjes,
lia

Hoi Fleur,

Ja vreemd he.. wat jij hebt heb ik eigenlijk net zo met Sem. Ach ik wacht nog maar ff af. Als dit zo blijft bel de H.A. gewoon een keertje... en anders de arts van het consultatiebureau... ja toch?!

Liefs José

Van bv kinderen isbekend dat zij hele diverse onlastingluiers kunnen hebben. Die van ons heeft ook een keer twee dagen niet gepoept en nu ineens weer twee op een dag. Dan weer groene ontlasting en dan weer geel met of zonder witte stukjes. en soms schuimig en soms echt net water.....heel divers.

'Ze heeft vooral ook nog regelmatig last van krampjes.....helaas

Als ik jou was zou ik mijn gevoel volgen. Als jij je zorgen maakt, gewoon even naar de HA gaan, al denk ik dat het wel normaal is....je vergelijkt het toch een beetje met hoe wij denken dat een onlastingpatroon zou moeten zijn en dat is bij bv kinderen gewoon niet te zeggen,

gr mama van MD en JA

hoi hoi
ik zou het echt even in de gaten houden hoor.
ze hebben hier in huis alemasl het rotavirus gehad.dit is een buikgriep vooral met diaree
die erg lang aanhoudt.maar als hij niet spuugt krijgt hij z,n vocht wel binnen.
mijn ena jongste zoontje heeft ervoor in het ziekenhuis gelegen omdat hij aan het uitdrogen was,gelukkig heeft indy de jongste het ook aleen met diaree gehad.
het kwam me bekent voor dat je zei dat het zo verschrikkelijk stonk,want dat deed het hier ook in huis(net een gierput).
wil je niet bang maken met mijn verhaal maaar hou het ff in de gaten.
liefs sil

Terug
Bovenaan