Zijn ook jullie ook ingeent tegen mexiacaanse griep?

Hoi Aaliyah,

De inenting tegen de mexicaanse griep is waarschijnlijk pas in oktober klaar. Dus ik denk dat er nog niemand van ons is ingeent.

Er wordt inderdaad wel gepraat over risicogroepen die voorrang krijgen waaronder zwangere vrouwen in de laatste drie maanden van de zwangerschap. Dit omdat de mexicaanse griep op je longen slaat en je in de laatste 3 maanden van je zwangerschap minder ruimte in je longen hebt en dus eerder meer last kan krijgen van de griep.

Maar tot het vaccin daadwerkelijk op de markt is zullen we af moeten wachten.

Groetjes,
Jo

Hoi Aaliyah,

Het kan niet zijn dat imenad al ingeënt is, omdat het vaccin pas in het najaar beschikbaar is. Daarbij, niemand weet wat de gevolgen zijn voor de ongeboren baby...

De griep heeft een milde vorm. Zwangere vrouwen lopen geen extra risico om te krijgen, die kans is net zo groot als niet zwangere mensen, maar het kan zijn dat de griep ernstiger verloopt. KAN. Dat is niet met zekerheid te zeggen. Daarbij, laat jij je wel inenten tegen de "normale" griep? Want die heeft dezelfde risico's als de mexicaanse griep. Ook bij de normale griep kunnen de gevolgen voor bepaalde groepen mensen ernstiger zijn. Aan de "normale" griep overlijden jaarlijks ook (ik dacht) rond de 2500 mensen.

Denk goed na voor je je in laat enten. De Mexicaanse Griep heeft een milde vorm. De gemiddelde nederlander is een dag of 7 mild ziek en geneest zonder medicatie.

Ik weet niet of ik me laat inenten, vind de gevolgen nog niet goed onderzocht, ook daar beginnen ze pas in oktober mee.

Succes met je beslissing.

Gr. Tamara.

Ik ben halverwege okotber uitgerekend dus of ik me laat inenten weet ik nog niet. ik twijvel ook of ik de normale griepprik die ik al jaren haal wel of niet neem. ik wil namelijk boorstvoeding gaan geven dus kan ook neit zeggen in neem hem in november als de bevalling achter de rug is. Ik denk wel dat ik de normale ga halen maar zal dan eerst moeten uitzoken of dit beter is voor of na de bevalling. 2 griepprikken in de zelfde periode lijkt me een beetje te veel van het goede.

Terug
Bovenaan