Zijn verloskundigen supervoelers?

heb vertrouwen?
Lon 17-02-2005 14:02:42

Hi lieve meiden,

Misschien dat de zwangerschap weer flink toeslaat tussen mijn oren, maar goed, ik wil dit graag met jullie delen.

Als ik naar mijn zwangere buik kijk en deze vergelijk met andere zwangere buiken, dan heb ik echt een heel klein buikje... Ik ben inmiddels 29 weken zwanger en heb net weer een controle bij de verloskundige achter de rug. Geen bijzonderheden volgens haar.

Zomaar een vraagje: zijn de verloskundigen 'supervoelers' of slaan ze met die handen ook de plank wel es mis? Ze kunnen toch nooit weten hoe groot het kind is en of alles helemaal goed gaat? Ik zou best een echo willen, puur voor de bevestiging. Hoe zitten jullie hierin?

Groeten,
Lon

 
Hoi Lon,

Ik zou wel wat vertrouwen hebben. Nee, helemaal precies kunnen ze het niet zeggen, maar ze hebben wel vaak gelijk wat betreft de grote van de baby. Zij hebben natuurlijk heel veel ervaring en zij voelen goed of je veel of weinig vruchtwater hebt en hoe groot je baby is. Maar als je een echo wilt laten doen, moet je dat gewoon doen. Al moet je er wel om denken dat als je verder bent dan 23 weken je niet meer de hele baby in een keer op de echo ziet (is dus iets minder leuk gezicht). Succes en niet te veel zorgen maken maar genieten!
 
Hoi Lon,
dit is nou net een van de weinige dingen waarin ik de vk wél vertrouw. Ik heb ook echt een mini-buik, ben vandaag 37 weken en 1 dag en mijn buik is te vergelijken met een 7-maanden buik, maar de vk zegt dat dit komt omdat ik lang ben. Ze kan precies voelen hoe groot het kindje ongeveer is (vorige week is mijn baby geschat op 6,5 pond), en ze kan ook voelen of er genoeg vruchtwater etc is. Ik maakte mij soms ook zorgen omdat mijn buik zo klein is, bespreek het gewoon met haar, dan let ze er nog wat extra op als je wilt :)
Geen zorgen!
Groetjes, Stephanie
 
Bij mijn eerste kindje, schatte de vk haar op meer dan 4.5 kg. Bij haar geboorte woog ze 3.4 kg. Toch een verschil hé. Het belangrijkste is natuurlijk dat het kindje gezond zal zijn
 
Hoi Lon,

Ik zou ook vertrouwen hebben in een verloskundige, maar ze kunnen het ook mis hebben. Ik heb er zelfs nachten van wakker gelegen. Ik was ongeveer 8 weken en volgens de verloskundige minimaal 16 weken of een tweeling. Nou allebei dus niet, ik was gewoon 8 weken. Een tweeling was overigens geweldig geweest.

Groetjes Monique.
 
Hi Lon,

Misschien heb ik het helemaal mis, hoor (ik heb ook niet verder gekeken in het forum of je er eerder in voorkomt), maar ik doe toch een gok: eerste kindje, je bent zelf niet echt dik (laat zeggen normaal maatje S ofwel 36, of minder) en niet zo lang? Sorry als ik het mis heb.
Dat heb/had ik nu ook! Ik ben 28 weken zwanger. En de mensen om me heen maakte me soms onzeker: 'Is alles wel goed, je hebt wel een heel klein bescheiden buikje voor iemand die al zover is' Verschillende keren gehoord, hoor. Maar dan kwam ik bij de verloskundige en die zei dat ik precies op schema lag. 'Ja, maar dat wil niets zeggen', zei iemand dan. Daar bleef ik dan gewoon maar boven staan: Het voelt goed, het beweegt goed en het hartje klopt regelmatig en stevig! (lekker puh, dacht ik dan, en ik geloof mijn VK boven jou!). Of de zwangerschapskalender die bij 26 of 27 weken ergens aangeeft: door uw dikke buik (? owwww....?) zal uw gordel wel te straks gaan zitten. Doe hem toch wel om! Mwa....dat valt bij mij nog wel mee, maar de vk zegt dat alles goed is!
En geloof me, alles wat eraan komt, wil je er straks ook weer af hebben. Tenminste....ikke wel, vrees ik. En we moeten nog eventjes en de laatste maanden gaan meestal het hardst, zeggen ze.....Succes ermee! Groetjes Winny
 
Oh ja.....hihi zwanger he!
Natuurlijk kun je ook altijd nog een pretecho laten maken. Voor de heb en voor iets meer zekerheid en evt geslachtsbepaling. (Willen wij ook nog laten doen) En als je het geslacht niet wilt weten dan kun je dat van te voren aangeven. Kijk eens op: www.babyview.nl voor meer info. Babyview heeft meerdere locaties in Nederland, misschien eentje bij jou in de buurt of anders kun je er vast info vandaan halen en een schatting van de prijs. Mocht je dit alles natuurlijk nog niet weten. Groetjes Winny.
 
hoi,

VK zijn geen supervoelers, maar ik geloofde haar wel als het in orde bevonden was.
2 weken voor de bevalling zeiden ze tegen ons ongeveer 7,5 pond. Meneer woog ruim 9! Ook een redelijk verschil

Zelf had ik een gigabuik waarvan gezegd werd: veel vruchtwater, 'normale' baby. Dit was weinig vruchtwater en stevige baby. En een ander op de zw.gym had een ieniminie buikje, waarvan we ons allemaal afvroegen waar dat kindje dan moest zitten.
Daar kwam dus 'gewoon' 7 pond uit hoor!
De buik zegt dus niet zo heel veel. Gewoon genieten en als je het echt niet vertrouwd een echo aanvragen
 
Terug
Bovenaan