Zijn Waterpokken gevaarlijk?

Hallo allemaal.

Ik vroeg me af of waterpokken gevaarlijk zijn voor de zwangere vrouw of het ongeboren kindje? Zelf heb ik vroeger al wel de waterpokken gehad.
Hopelijk kunnen jullie mij zsm antwoord geven. Alvast bedankt.

Gr. Tamjo
 
Als je zelf vroeger de waterpokken al heb gehad is de kans klein ( maar WEL aanwezig) dat je het nog een keer krijgt.

Schadelijk is het alleen voor de pasgeborene, in je buik krijgt hij/zij namelijk een deel van je antistoffen mee.

Zou er wel mee uitkijken voor jezelf, mijn kindjes hebben het ook gehad in het begin van mijn zwangerschap maar ze hebben alleen elkaar aangestoken en niet mij =)

Succes
 
Net toch de huisarts maar even gebeld. Is niet gevaarlijk want ik heb het zelf ook al gehad. Ze zei wel even daar uit de buurt blijven uit voorzorg.de besmetting heeft immers al voor het uitbreken plaats gevonden. Dus even niet op bezoek bij mijn lieve buurjongetje. Maar dat vooral omdat je het ook weer kan overbrengen ofzo. Nou ik blijf wel even weg.

Thnx voor de reacties.

Gr. Tamjo
 
is idd niet gevaarlijk als je het al hebt gehad, bij mij kregen de oudste twee om ste beurten de waterpokken toen ik op het punt stond om te bevallen en ook de baby was beschermd door mijn afweersysteem.
 
Terug
Bovenaan