zijn zwangerschapskwaaltjes iedere zwangerschap anders?

hoi

ik had een vraagje over de verschijnselen van een zwangerschap. Kunnen deze wisselend zijn per zwangerschap?
wij waren 11 weken zwanger maar hebben 13 juni een currettage gehad. was zwanger van een tweeling maar helaas beiden met 8 weken geen hartactie.
voor de test had ik duidelijke aanwijzingen als: steekjes in onderbuik, zeer gevoelige borsten.
Heb destijds 4 dgn te vroeg getest en was positief.

nu weet ik dat doordat het een tweelingzwangerschap was, dat de hormoonhuishouding meer is en dus sneller gaat.
had met 8 weken al een flink buikje namelijk.

hoe is dat nu?

ik ben nog niet ongesteld geweest na de curettage en dat is nu bijna 5 weken geleden.
we zijn gewoon verder gegaan waar we gebleven waren haha
nu vraag ik me af of de symptomen nu anders kunnen zijn?

heb namelijk sinds 2 dagen een apart gevoel over me kan het niet verklaren..
geen gevoelige borsten etc.

wel opgezette buik en gerommel onderin.. kan natuurlijk ook gewoon de rd zijn wie in aantocht is of wat anders.

heb 2 weken na miskraam nog licht positief getest daarna geen test meer gedaan.
31 juli controle bij gyn en dat wacht ik rustig af.
houd mijn mond tegen mijn mannie wil hem niet blij maken met iets wat er niet is zeg maar..

maar dat gevoel.. erg vreemd

herkennen jullie dit of weten jullie mij iets meer erover te vertellen?

xxx ester

Ik ben nu voor de 6e keer zwanger en dus zou je weten dat ik een passend antwoord zou hebben.
Maar nee, dat heb ik niet.

Al mijn zwangerschappen waren anders. Bij mijn eerste 3 zwangerschappen dat ik het heel goed voelde, kreeg ik een miskraam.
Bij de daarop volgende voelde ik niets, was ook al lang over tijd en vermoedde niets.
Onverwacht bleek ik toch zwanger te zijn.

Vorig jaar vermoedde ik het wel, maar voelde niets bijzonders. Toch zwanger, helaas ging het mis bij 14 weken bleek te baby te zijn overleden.

Dit jaar was ik weer laat ongesteld, maar voelde niets. Blijkbaar had ik een late eisprong (dat dacht ik wel al) en kreeg een heel licht streepje. Drie dagen later nog een keer getest en die was heel duidelijk positief.
Ik ben inmiddels ruim 16 weken gezond zwanger!

Zo zie je maar, elke keer is het anders geweest.

Ik vind zelfs dat vele kwalen van zwanger zijn, lijken op ongesteld worden. Ik wist het dus nooit zeker.

Sterkte met je mk en ik hoop voor je dat je wel zwanger bent!

gr mama van MD

Hoi,

Dat kan best hoor, dat het iedere keer anders is. Bij mij komt het altijd wat later. Maar de vorige keer was ik mega misselijk en deze keer veel minder. Nu had ik al vrij snel last van mijn borsten en begint alles aan me te groeien, terwijl dat de vorige keer pas rond de 20 weken kan. Maarreh...tot 9 weken na een vroeggeboorte of miskraam kun je nog niet veilig testen, toch? Dan is de kans op een valse positieve uitslag nog heel groot. Dus ik denk dat je geduld moet hebben...

Groetjes en sterkte gewenst!

Eveline

hoi

ik denk dat het inderdaad bij iedereen en bij iedere zwangerschap anders is.
ik heb ook een miskraam gehad van een tweeling, bij 12 en een halve week, maar had toen totaal geen last van kwaaltjes. ik was niet moe, niet misselijk, geen pijnlijke borsten, geen last van mijn buik, maar had al wel heel vroeg een buikje.
ik ben ook gecurreteerd, van 1 kindje (het andere kindje was ik thuis al verloren) en had ongeveer 6 weken na die curretage hetzelfde gevoel als wat jij nu omschrijft. na een paar dagen werd ik   ongesteld dus daar kwam dat rare gevoel in mn buik vandaan.
nu ben ik weer zwanger, toevallig nu 12 en een halve week, en ik ben er doodziek van. had al vroeg positief getest (was toen nog maar 4 weken zwanger) maar ben echt vanaf het allereerste begin tot de dag van vandaag misselijk, moe, last van maagzuur, pijnlijke borsten, gigantische buikpijn, krampen, seken, darmklachten, alles wat je maar kan bedenken. heb ook nu al wer een echt buikje.
en dit keer is het er maar eentje, dus het hoeft niet perse zo te zijn dat je bij een tweeling meer last hebt van kwaaltjes dan bij een eenling.
ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat dan alles goed gaat
sterkte met je miskraam en succes met weer zwanger worden!

groetjes antoinet

bedankt meiden!
dat zijn antwoorden waar ik wat mee kan.
ik denk zelf niet dat ik zwanger ben maar kan ook het gevoel niet verklaren het kan zoveel zijn.
je wilt ook graag natuurlijk.
ik wacht rustig af.
31 juli heb ik controle bij de gyn als ik dan nog niet de rd heb gehad dan vraag ik gewoon even om een echo.dan weet ik het toch ook?
testen doe ik idd niet want daar vertrouw ik niet zo op
bij de 1 zijn de hcgtjes met 2 weken weg bij de ander pas met 10 dus daar doe ik even niets mee.
ik was er gewoon benieuwd naar omdat ik maar 1 ervaring heb gehad wie mij duidelijke symptomen gaf zeg maar.
merk wel dat ik er heel anders bij stil sta als ervoor en er zelfs niet dagelijks mee bezig ben. mede doordat er niet echt een teken van mijn lichaam afkomt.

ben benieuwd en zal laten weten hoe het afloopt de 31e als er een echo gemaakt word.

xxx

Terug
Bovenaan