Zika en zwanger worden

<p>Hallo Ladies,</p><p>Ik ben al een tijdje non actief op dit forum, maar nu wil ik toch weer graag wat zaken delen.</p><p>Vanaf Oktober zijn wij aan het proberen om zwanger te worden. Toen dat nog niet zo wilde lukken hebben mijn man en ik in Mei besloten om op vakantie te gaan naar indonesië, niet geheel rekening houdend met het Zika Virus. Toen we geboekt hadden zijn we toch even langs de GGD gegaan, advies om beschermde seks te hebben tot 3 maanden na de reis en ons te laten testen als we terug kwamen. Afgelopen vrijdag zijn we voor een test gegaan en bleken we mogelijk verkeerd geïnformeerd (het is nog allemaal onduidelijk omdat dit nogal nieuw is) en bleek dat we nu 1 test moeten laten doen, over 2 weken weer een test en dan de uitslag moeten afwachten. Dan zijn we alweer anderhalve maand verder en zitten we ook op de 3 maanden die we zouden moeten wachten met onbeschermde seks. Op andere sites zie ik dat het zelfs bij de man tot 1jaar in het bloed kan blijven! Op zich nog anderhalve maand wachten is natuurlijk geen ramp.. toch staat het nu een beetje als een olifant in de ruimte tussen ons in. Beschermde seks is voor mij niet prettig, met als gevolg.. tja.. dat lijkt me duidelijk. De kans op zika in indonesië is klein, maar wel enigszins aanwezig..</p><p>Poeh wat een verhaal.. Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er nog meer dames die in deze fase zitten? Ik mis het een beetje om hierover te kunnen praten..</p><p>Liefs</p>
 
Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was ik 1,5 maand eerder in Curaçao geweest. Door de onzekerheid over het zikavirus, ben ik toen getest. De test was gelukkig negatief. Aan mij werd verteld dat als de test negatief geeft, dat het niet zo kan zijn dat ik op een later moment alsnog positief getest kan worden. Ook had volgens de huisarts het zikavirus geen lange tijd nodig om zichtbaar te zijn in je bloed. 
 
Er is nog wel veel onwetendheid over het virus. Maar dit is wat mij verteld is.
 
Hi, 
Mijn man en ik zijn in April naar Bali op vakantie geweest en zijn daar zwanger geworden. We waren natuurlijk een beetje bezorgd maar onze dokter zegt dat de kans dat ik een kokosnoot op me kop zou hebben gekregen daar groter is dan het oplopen van het Zika virus. Er is namelijk een aantal jaar daar geen Zika geval geweest. Maar goed, ik was toch nog steeds ongerust en hem ons beide laten testen... Voordat we gingen prikken vroegen ze of we verschijnselen hebben van het Zika virus dus wij allebei ehm nee... Toen moesten ze lachen en zeiden nou dan heb je het waarschijnlijk niet. Toch een bloed test gedaan en inderdaad we hadden het niet.
Zijn jullie geprikt door muggen daar? Ik heb 1 muggenbuld opgelopen en dat is het! Er waren ook super veel zwangere vrouwen op het strand daar meeste van Australië dus denk echt dat het allemaal wel mee valt. Maar goed,  dit is mijn ervaring en de info die we hebben gekregen van Bali... Indonesië is natuurlijk groot en weet niet waar precies jullie zijn geweest. Het kan verschillen in andere gebieden en misschien ook een verschil tussen aan de zee zijn en in het binnenland. 
Mijn advies, doe gewoon de testen zodat je het 100% zeker weet en je dan lekker met een gerust hart je kan richten op zwanger te raken xxx
 
Hoi SienaOB Wij zijn ook naar Bali geweest. De test op zich is niet iets wat we niet willen, maar tegen de tijd dat we beide uitslagen hebben (van 2 testen) is de incubatietijd ook voorbij. De GGD heeft gezegd dan gewoon beschermde sex te hebben en kosten te besparen.Ik kan mn gedachten nu alleen niet meer op iets anders zetten en die tijd duurt zooooooo lang;) Liefs
 
Ok... Hmm ja dan maar even afwachten... Gewoon voor de zekerheid... Zijn jullie geprikt door muggen daar of niet? Ik denk dat als jullie besmet waren geweest jullie wel symptomen zouden hebben maar goed, beter wachten want je weet maar nooit natuurlijk. Beter safe then sorry ;) 
 
Terug
Bovenaan