<p>Hallo Ladies,</p><p>Ik ben al een tijdje non actief op dit forum, maar nu wil ik toch weer graag wat zaken delen.</p><p>Vanaf Oktober zijn wij aan het proberen om zwanger te worden. Toen dat nog niet zo wilde lukken hebben mijn man en ik in Mei besloten om op vakantie te gaan naar indonesië, niet geheel rekening houdend met het Zika Virus. Toen we geboekt hadden zijn we toch even langs de GGD gegaan, advies om beschermde seks te hebben tot 3 maanden na de reis en ons te laten testen als we terug kwamen. Afgelopen vrijdag zijn we voor een test gegaan en bleken we mogelijk verkeerd geïnformeerd (het is nog allemaal onduidelijk omdat dit nogal nieuw is) en bleek dat we nu 1 test moeten laten doen, over 2 weken weer een test en dan de uitslag moeten afwachten. Dan zijn we alweer anderhalve maand verder en zitten we ook op de 3 maanden die we zouden moeten wachten met onbeschermde seks. Op andere sites zie ik dat het zelfs bij de man tot 1jaar in het bloed kan blijven! Op zich nog anderhalve maand wachten is natuurlijk geen ramp.. toch staat het nu een beetje als een olifant in de ruimte tussen ons in. Beschermde seks is voor mij niet prettig, met als gevolg.. tja.. dat lijkt me duidelijk. De kans op zika in indonesië is klein, maar wel enigszins aanwezig..</p><p>Poeh wat een verhaal.. Mijn vraag is nu eigenlijk, zijn er nog meer dames die in deze fase zitten? Ik mis het een beetje om hierover te kunnen praten..</p><p>Liefs</p>