Zika en zwanger

<p>We zijn enkele weken geleden op vakantie geweest naar Sri Lanka. Ik was toen tussen de 4 en 6 weken zwanger. Bij terugkomst heb ik mij voor de zekerheid laten testen en mijn bloed testte positief op zika :(</p><p>Protocol is dat er nu nog een 2e bloedtest wordt gedaan. Maar ik ben er erg onzeker en verdrietig over. </p><p>Weet iemand meer over het vervolg en de kans dat het negatieve impact heeft op ons kindje? :(</p><p>Ik ben verder niet ziek geweest, geen uitslag oid.</p><p>We hebben voor Sri Lanka gekozen omdat het een zika vrij alternatief zou zijn voor bijvoorbeeld Thailand. Maar toen we ons lieten vaccineren werden we toch op mogelijke risico's gewezen. De reis was toen al niet meer kosteloos te annuleren :(</p>

Kans weet ik niet, maar weet wel dat het negatieve effecten kan hebben waar je niet vrolijk van word.... vergroot hoofd bijv
wij zijn ook naar de Filipijnen geweest en voor we begonnen aan het proberen krijgen van het krijgen van een kindje ons allebei laten testen op het virus... gelukkig negatief toen.... Heel naar dat je positief testte hopelijk is de komende bloedtest beter en anders hoop ik dat ze je goed kunnen inlichten over de gevolgen. Sterkte!!

@liefdraakje: wat erg. Ik zit om die reden bijna 2 maanden op het wachtbankje ivm reis naar de tropen in januari 2019. Om dus te voorkomen dat een eventuele kleine ziek zou kunnen worden. 
Ik heb er veel over gelezen maar adviseer je toch om het erover te hebben met de VK en een infectioloog in het ziekenhuis. 
Wat de kansen zijn, mogelijke complicaties en gevolgen kunnen zij het beste vertellen.
Sterkte!

Ik heb het er inderdaad met de VK over gehad. Zij snapt mijn zorgen maar adviseert eerst even de 2e bloedtest af te wachten. Ben ik met haar eens. Maar ik kan het zo moeilijk van me afzetten. Ik voel me zo onzeker en angstig.
De VK zei dat ze het een paar keer heeft meegemaakt dat moeders zika hadden en dat er niks uitkwam voor de baby. Maar als je sommige cijfers online leest is de kans 1 op 20 dat het kindje een afwijking krijgt. 
Ik vind het best eng

Je kan nu niks anders doen dan proberen rustig af te wachten. Wel super balen dat het positief is. Ik had er ook over gelezen en misschien is er wel helemaal niks aan de hand maar is er geen medicatie voor? Iets wat het spoedig uit het bloed haalt? Misschien nog eens contact opnemen met GGD? En je zegt dat je niet ziek ervan bent geworden, laten we hopen dat het dan minder of geen invloed kan hebben. Sterkte lieve meid en ga uit van het beste. Liefs Zoë 

Ik heb op 15 maart voor de 2e keer bloed af laten nemen. En krijg waarschijnlijk eind deze week de uitslag. 
Inmiddels heb ik van het Vu ziekenhuis begrepen dat de uitslag vaak vals positief is. En dat het bij mij sowieso op de grens was (1.1). Dus daar hou ik me maar een beetje aan vast. Heel spannend allemaal

Terug
Bovenaan