Zika mug

Hoi allemaal! Ik ben nu 6 weken zwanger maar onze vakantie stond er al heel lang. Wat denken jullie? Is de zika mug nog steeds zo actief? Het gaat om Azië. Waar kan je wel heen waar het nog lekker weer is?

Groetjes

Azië heeft volgens mij niet echt heel veel last van de Zika mug. Gaat volgens mij voornamelijk om noord Amerika. Brazilië etc. Al schijnt hij in Europa ook hee en der te vinden te zijn. Italië bijv. Check het even voor je gaat en neem geen risico. Met niets 

Verstandig om dit even heel goed uit te zoeken.
Het zika-virus moet je niet gaan opzoeken als het op je vakantiebestemming een risicogebied is.
Wij hebben afgelopen zomer onze vakantie naar Florida geannuleerd omdat we bezig waren met zwanger worden.

Ik heb op dringend verzoek van mijn verloskundige en huisarts onze vakantie naar Vietnam 6 weken geleden geannuleerd.... wel de kosten vergoed gekregen van de verzekering! Weet niet waar in Azië je naar toe gaat?

Zika mug is erg actief in azie.... volgens de ggd is veel van de bevolking imuun daarom worden er niet zoveel misvormde baby s geboren. Bel de ggd en leg het voor zou ik zeggen. Ze gaan je waarschijnlijk adviseren te annuleren.

Thanks voor het advies! Ik heb de reis gister geannuleerd. De ggd zei dat er ook veel malaria zit en dat dat eigenlijk nog veel gevaarlijker is. Nu had ik vanmorgen bloedverlies dus het volgende punt om druk over te maken. Ben nu echt heel bang. Ik heb ook al de hele week krampen. ?

Terug
Bovenaan