Zika testen

<p>Hoi hoi, </p><p>Mijn eerste berichtje hier, en hopelijk niet de laatste :)</p><p>Mijn man en ik zijn onlangs getrouwd en hebben een prachtige honeymoon gemaakt, ook naar landen waar het zikavirus nog steeds heerst. Daar waren we van op de hoogte voor en tijdens de reis, dus alles was beschermd. Zijn wel beide geprikt door muggen daar. </p><p>Het begint nu wel erg te kriebelen en omdat we op internet verschillende adviezen lezen hoe lang te wachten. Sowieso twee maanden, maar in België wordt zes maanden geadviseerd. </p><p>Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het testen op zika en/of hoe lang te wachten?</p><p>liefs </p>
 
Hoi!
Mijn man en ik hebben beiden het zika virus gehad op onze huwelijksreis toendertijd en ons werd door het RIVM geadviseerd om 3 maanden te wachten. 
Wij hebben ons overigens na die 3 maanden niet laten testen of het virus uit ons lichaam was, maar dat was omdat we toen nog niet meteen gestopt zijn met anticonceptie. 
 
Hoi! Herkenbaar verhaal. Wij hebben er onlangs (ondanks de kinderwens) ook voor gekozen om een reis naar een zika land te maken. Heb bij het halen van de reisvaccinaties geïnformeerd naar wat het beste was (en hoe lang we zouden moeten wachten), maar kreeg geen duidelijk antwoord. Dus maar zelf de literatuur ingedoken. Dit zijn mijn bevindingen: bij mensen die zika hadden opgelopen iwas in 95% na 4 maanden niets meer in het sperma te vinden. 
Je kan je trouwens volgens mij ook in het tropencentrum in Antwerpen laten testen , mocht je het zekern willen weten (staat op de website maar heb ik geen ervaring mee). 
Of de 2 maanden aanhouden die in NL wordt aangeraden. Hopelijk heb je hier iets aan ! Succes 
 
Het blijft ongeveer 3 maanden in de sperma zitten ALS je het virus hebt opgelopen. 
Wanneer je op vakantie of kort daarna niet ziek bent, geweest kun je gewoon beginnen. Als je het virus hebt gehad dan zou je dat gemerkt hebben doordat je een flinke griep had. 
 
Terug
Bovenaan