Zika virus

<p>Hallo,</p><p>Wij hebben een kinder wens en trouwen in september.</p><p>En willen als huwelijk’s reis een rondreis maken door Florida. Maar nu heb ik gelezen op internet over de eventule risico’s op het zika virus. Iemand ervaringen met reizen door Florida? Zelf wil ik eigenlijk het risico niet nemen maar ook de wens niet uitstellen.</p><p>op internet lees je niet heel veel recente cijfers iemand tips? Hoe groot is het risico?</p><p> </p>

Ik volg even. Wij hebben ook een trip gepland en ben net zwanger. Woensdag checken we dit ook in het ziekenhuis. 

Ow en waar gaat jullie reis heen?
Ik ben ook benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen. Zou bijna denken dat alleen nog maar europa veilig is haha.

Hej! Ik ben in het begin van dit jaar naar Florida geweest en op het vliegveld in Miami waren wel veel schermen en flyers met het zika virus dus ze nemen het wel serieus. Mijn man en ik hebben sowieso twee maanden gewacht en heb nu ook een zika test gedaan om te checken of ik het niet heb. Vrijdag het resultaat. Ken ook iemand die wel gewoon meteen zwanger werd en kindje was verder gezond maar zij was ook niet geprikt. Neem dus ieder geval veel muggenspray mee. 

Hey Meid! Ik ga over 1,5 week naar de Verenigde Staten. Ik ben momenteel bijna 10 weken zwanger. Vakantie stond al gepland voor ik zwanger was. Ik had mijn verloskundige gebeld en die zei dat ik gewoon kon gaan. Nu ga ik niet naar Florida, maar naar de staten Maryland, Penssylvania, New York en naar Washington DC.
Ik had ook even op de website van CDC (center for decice control) gekeken en die melden het volgende: https://www.cdc.gov/zika/geo/index.html
Miami is voornamelijk de plek waar risico was. Maar het schijnt nu dus niet zo te zijn. Misschien verstandig om indd naar je huisarts, verloskundige of aan het reisbureau te vragen misschien dat ze je beter kunnen adviseren. Just to be sure!

Hallo,
Ook wij vertrekken over 1.5 week naar een zika gebied, namelijk Thailand. Deze reis hadden we al geboekt voordat we wisten dat we zwanger waren. 
Wij hebben ook echt met het dilemma gezeten wat we moesten doen. Zijn naar een reis arts geweest van de GGD. Wat niet veel voorstelden, want die haalde haar informatie gewoon van internet en dan betaal je het consult a 55 euro. Het wordt door de GGD wel afgeraden om naar een zika gebied te gaan, maar wij hoorden ook veel verhalen van stellen die wel zijn gegaan in een zwangerschap. Dus daar werden wij niet veel wijzer van. We hebben zelf nog onderzoek gedaan en natuurlijk met de verloskundige overlegd. Het gebied waar wij naar toe gaan is wel een risico, maar dit risico is zo klein dat wij besloten hebben wel te gaan. We zitten ook gewoon in goede hotels en gaan niet de jungle in of etc. En tuurlijk uitkijken met wat je eet. Ook had ik al veel vaccinaties die nodig waren. Heb nog wel een dtp prik gehaald, maar deze is veilig tijdens de zwangerschap. Ook goed smeren met muggenspul. Je mag max 30 % deet gebruiken in je zwangerschap. Ook lichte kleding aan doen en snachts evt. Klamboe gebruiken en de airco aanzetten voor een fris windje. 

@Gebruiker10108781
Ik zou je aanraden om het veilig te doen. Als je echt niet langer kan wachten met je kinderwens kun je altijd bij terugkomst op zika laten testen. Hierbij wordt het zaad van je man onderzocht. 

@Gebruiker10108781
Ik zou je aanraden om het veilig te doen. Als je echt niet langer kan wachten met je kinderwens kun je altijd bij terugkomst op zika laten testen. Hierbij wordt het zaad van je man onderzocht. 

Terug
Bovenaan