Zikavirus.. zorgen maken?

Ansje123

New member
<p style="text-align: left;">Hallo allemaal, over 2 weken gaan mijn man en ik heerlijk op vakantie naar Curaçao. Ik had nog nooit iets over dit virus gelezen tot dit weekend. Nu zijn we sinds een paar maandjes bezig om zwanger te worden en uiteraard hopen wij wederom dat het deze maand raak is maar nu maak ik me een beetje zorgen omdat we naar Curaçao gaan. Mocht ik deze maand zwanger raken en geprikt worden.. Is dat dan gelijk schadelijk? Het is dan nog zo pril... En ik lees ook dat het virus nog een paar weken tot zelfs maanden in je lichaam kan blijven. Ook bij je partner en dat deze dat weer door kan geven. Moeten wij misschien ff stoppen met onze kinderwens? Het is een beetje dubbel.. ik zou graag jullie mening horen.</p>
 
Ik heb vandaag al een contactformulier ingevuld maar op ze vroegst hoor ik daar maandag wat van.

Was ondertussen benieuwd of Iemand er ervaring mee had hier.
 
In februari was ik bij mijn gynaecoloog met dezelfde vraag omdat we misschien naar Kaapverdië wilden gaan en bezig waren om zwanger te worden.

De gynaecoloog ging die week erna zelf voor 3 maanden naar curacao om daar te werken. Hij zei dat het beter was om het risico niet te nemen, zeker in die gebieden waar toen (ik weet niet hoe het nu is) voor werd aangegeven door de ggd dat het gebied was met code rood.

Het blijft natuurlijk altijd eigen keuze, maar laat je goed informeren!
 
Hallo, wij zijn vorig jaar naar Cuba geweest en waren ook bezig zwanger te raken. Ondanks dat in Cuba een laag risico was ten opzichte van de omringende landen, zou ik zelf het risico nooit lopen! De schade is veel te groot en vergeef je jezelf nooit denk ik. Wij hebben er voor gekozen sinds het moment dat we van het virus afwisten tot 2 weken na terugkomst voor een condoom te kiezen. In zo een landen is de kans groot dat je geprikt wordt door een mug, zijn wij ook, en dan loop je dan de hele tijd te dubben of het een besmette mug zou zijn geweest. Geniet van je reis en een maandje later zwanger worden is niets in vergelijking met het risico vind ik. Veel plezier!
 
Ja ik had er ook al zo over nagedacht. Dan weet ik zeker dat ik continue bezig ben met muggen en gespannen op vakantie ben. Zou t mezelf ook niet kunnen vergeven. Ik denk dat condooms even de beste oplossing is. Had ook al zitten twijfelen om de pil weer te pakken aangezien ik precies in de vakantie ongesteld zal zijn (zal je altijd zien) maar ik heb best last gehad van het ontpillen waardoor ik daarover twijfel
 
Nee gespannen zijn op vakantie is niet de bedoeling van vakantie ;). Ik had ook veel last van ontpillen vandaar dat wij voor een condoom gekozen hebben.. Maar op vakantie ongesteld zijn is ook niet ideaal.. Misschien valt het ontpillen mee als je hem nu maar 1 maandje slikt..
 
<p style="text-align: left;">Ja voorheen was het makkelijker. Gewoon de pil doorslikken en klaar. Nu wil je met verschillende dingen rekening houden. Daarom zat ik in dubio. Gelukkig ben ik altijd maar een dag of 3 ongesteld en we zijn 1.5 week weg dus ik mag dan niet klagen. Weet niet hoe mijn lichaam zal reageren en als ik toch last krijg van bloedingen door de pil is het maar onregelmatig. Nu weet ik waar ik aan toe ben. Het is ook jammer dat ik het niet eerder heb gelezen.. Curaçao is ook geen land waar je vaccinaties voor moet hebben dus ik dacht dat het allemaal wel meeviel tot ik dit las. Zit nu ook al half in me maand. Dan had ik beter aan t begin daarvan kunnen beginnen met me pil. Als t goed is is mijn eisprong aankomende week dus daar zijn we dan net op tijd voor om daar op te letten en een condoom te gebruiken. Dat simpel op vakantie gaan je ineens zo aan het denken zet.</p>
 
Terug
Bovenaan