Zin en onzin van oefenbroekjes

<p>Dag ouders,</p><p>Mijn zoontje is nog niet zindelijk en ben op zoek naar hoe ik dat kan stimuleren. Nu zie ik online ook dat oefenbroekjes verkocht worden, op die manier voelen ze de ontlasting en kan dat wellicht een prikkel zijn om (volgende keer) naar potje of wc te gaan. Nu lees ik enorm wisselende reviews bij die producten. Mensen die enthousiast zijn, maar ook mensen die zeggen dat het niets meer doet dan een gewone onderbroek. Dus dan vraag je je af waarom je die dure broekjes zou moeten kopen. Dan haal je gewoon meer onderbroekjes...</p><p>Daarom mijn vraag aan jullie? Wie heeft er ervaring met het gebruik van oefenbroekjes? Wat vonden jullie positief of negatief er aan?</p><p>Bedankt alvast!</p>
 
Wat je ook kan doen ipv die broekjes kopen is een onderbroekje onder de luier. Dus eerst onderbroekje en dan luier dan voelen ze ook goed of ze plassen.
 
Wij doen gewoon onderbroek aan, dan zie ik het iig meteen "mis gaan" en erop reageren en dan even niet op de bank of daar een waterdichte hoes over. 
 
Wij hebben de methode van zindelijkheidsbox.nl gebruikt. Dat was ook met een onderbroekje en alleen een luierbroekje bij het middagslaapje en de nacht. Na +/- 1 week was ze overdag zindelijk.
 
Wij hebben een onderbroekje aangetrokken en verder niets (ook geen broek oid). Zo kan je meteen anticiperen op ongelukjes.
Bij onze dochter werkte dit vooral heel goed. 3x ongelukje en daarna zindelijk.
Uiteraard daarna nog weleens op kdv een ongelukje, maar dat was meer omdat ze niet zei dat ze plassen moest. Ze wordt over 1mnd 3 en is nu overdag al bijna half jaar zindelijk.
 
Terug
Bovenaan