Zindelijk in de blote billen

Hoi hoi!

Mijn zoontje is 2 jaar en 7 maandjes en ik ben gestart met zindelijkheidstraining. In de blote billen ging dit meteen super! Hij rende vanuit speelstand zelfs naar het potje toe om te plassen. Nu heb ik vandaag de gehele dag met onderbroekje geprobeerd alleen het lijkt wel of hij het hierdoor minder goed aan voelt komen met als gevolg dat hij in zijn onderbroekje plast. Heeft er toevallig iemand tips? Oefenbroekjes heb ik ook geprobeerd alleen dat werkt hetzelfde als een normale onderbroek.

 
Ik ben bang dat je hier even doorheen moet. Toen wij onze zoon zindelijk aan het maken waren hebben we heeeeeel wat wassen gedraaid. Met name in het begin was hij continue nat. Maar het komt goed hoor! Geduld hebben ?
 
Dankjewel voor je reactie! Merk dat ik het lastig vind zeker omdat het de eerste is en ik geen vriendinnen heb met kinderen. Dus vind het zo lastig of ik het nu wel/niet goed doe.
 
Ik denk dat je er ook even doorheen moet. Mijn dochter was met 3 jaar en 1 maand zindelijk. Eerder al meerdere keren geprobeerd, maar het lukte gewoon niet.. ze plaste dan echt 6x per ochtend op de bank en NIKS op de wc/pot.

Met 3 jaar en 1 maand ging ze ineens op de wc plassen. We hebben nog 5 dagen wat ongelukjes gehad, daarna nooit meer. Het kwartje viel gewoon ineens.
Ik heb haar altijd in een onderbroek laten lopen, nooit in blote billen. Ze had niet graag een broek aan toen ze net zindelijk was, omdat het teveel tijd kostte om de broek uit te doen. Nu zijn we 2 maanden verder en nog steeds vindt ze het thuis fijn om zonder broek te lopen haha.

Ik zou het gewoon even een weekje aankijken. Helaas horen die ongelukjes er ook gewoon bij in t begin.
 
Mijn zoontje is 2 jaar en 5 maanden. Een maand geleden zijn we begonnen met zindelijkheid oefenen. Hup, luier uit en go haha! Een weekje later de zindelijkheidsbox aangeschaft en daarmee aan de slag. Zoals hierboven gezegd wordt, in het begin bestaat je dag uit: dweilen, dweilen, dweilen en nog eens dweilen. En wassen... heel veel wassen. Na verloop van tijd, merk je dat het aantal plasjes op een dag minder wordt en er meer structuur inkomt. We zijn een maand verder en ongelukjes zijn er nog wel eens, maar het gaat echt al heel goed! Vanuit de zindelijkheidsbox is het de bedoeling dat hij het zelf aangeeft, dat doet mijn zoontje nog niet. Ik zet hem nu gewoon geregeld op de wc. Komt goed! Het heeft gewoon tijd nodig, heeeeeeel veel tijd. En geduld, heeeeeeel veel geduld! ?
Succes!
 
Die van mij nu 3 jaar doet dit dus ook, in de blote kont gaat het prima maar met onderbroek aan gaat het redelijk maar met een legging erbij aan gaat het dus mis heeeel apart
 
Dat had ik met mijn dochter ook, maar toen was ze nog maar 1,5. In de zomer in haar blote billen deed ze alles netjes op het potje en toen het kouder werd en ze een broek aan moest ging het steeds mis.
Ik heb het toen niet doorgezet omdat ze nog zo jong was en ik zwanger. Toen de baby er was en we daaraan gewend waren heb ik het nog een keer geprobeerd (ze was toen net 2) en ging het eigenlijk al snel heel goed!
Als je nu doorzet zal het vast over een tijdje beter gaan! Maar zal wel ff veel dweilen en wassen worden. Je kan ook nog even wachten tot hij er meer aan toe is.
Ik hoorde trouwens laatst iemand die eerst een onderbroek aan deed bij haar kindje en daar over een luier broekje. Dan hoef he niet te dweilen maar voelt het wel heel nat aan als ze plassen.
 
Wij zijn bezig met de zindelijkheidsbox. Geeft net even meer houvast en structuur in de aanpak. Werkt voor ons wel prettig, om dat je bij je eerste kindje toch beetje moet zoeken hoe en wat.
 
Terug
Bovenaan