Zindelijk, maar nu toch weer in broek plassen..

Hallo ouders,

Mijn dochtertje van 3,5 jaar is sinds maart 2008,  overdag zindelijk.
Nu sinds  3 weken plast ze weer in haar broek. Waarom ze dit doet is mijn nog niet duidelijk geworden.
Als ik het haar vraag dan zegt ze, 'omdat dit niet moet' ?
Er is niets engs of dramatisch gebeurd. Ook geen grote veranderingen.
Ik heb alles al geprobeerd, boos worden, negeren, rustig reageren en opruimen, zeggen dat het een ongelukje is, maar niets helpt.
Hebben jullie een idee waar door dit  kan komen of wat ik zou kunnen doen?

Groetjes Yvonne
 
Hoi Yvonne,

Mijn dochtertje van bijna 4 had dat ook. Ze was al een tijd overdag zindelijk en toen na een tijd ging ze weer in haar broek plassen en poepen. Ook ik wist niet wat er aan de hand was, totdat ik er achter kwam dat als ze druk aan het spelen was of ze was televisie aan het kijken,  ze geen zin had om naar het toilet te gaan.
Misschien is dat het wel?
Maar volgens mij komt het wel weer goed hoor.

groet, Irene
 
Hoi Yvonne,

ik  heb precies hetzelfde probleem met ons zoontje van ruim 3, ook sinds 4 maanden zindelijk, en ook ik heb geen idee waarom. Wij hebben wel heel erg het gevoel   dat het   soms gewoon gemakzucht is, het ene moment vraag je nog of hij moet plassen, en dan zegt hij "nee" en twee minuten later staat hij (wéér) in zijn broek te plassen. Gék worden we er af en toe van! Ergens heb ik wel het idee dat het bij bijna alle kindjes gebeurt, dat het een soort van terugval is, nu het nieuwe van "op de wc plassen" eraf is, maar ik hoop toch wel dat er handige tips komen  want wij hebben er helemaal geen zin in om weer aan de luiers te beginnen (en dat wil hij zelf toch ook niet).  
Groetjes, Selena
 
Dat is inderdaad vervelend. Ik merk bij mijn zoontje ook dat als hij druk aan het spelen is of tv kijkt dat hij niet de tijd wil nemen om te plassen. ik zie hem dan een beetje dansen voor de tv zeg maar, ik verplicht hem dan om naar de wc te gaan want anders gaat het natuurlijk mis. Als hij niet wil plassen terwijl ik er zeker van ben dat hij moet dan zeg ik dat de tv uit gaat als hij niet even de tijd neemt voor een plasje, dan gaat meneer wel

Hij is overigens pas sinds half juli zindelijk hoor
 
Hier precies hetzelfde verhaal. Schijnt toch normaal te zijn. Hier is het ook duidelijk dat hij het te druk heeft om naar de wc te gaan, hij heeft dan gewoon geen zin.
Ik denk zelf dat het ergste wat je kunt doen is weer met luiers beginnen, want als ze dat eenmaal weer makkelijk vinden, heb je helemaal een probleem.
 
Terug
Bovenaan