Zindelijk maken peuter

Hallo,

We merkten dat onze zoontje van 2 jaar en 5 maanden gehurkt ging wanneer hij moest poepen. Verder had ik gelet op andere kenmerken of hij er klaar voor is.

Toen hij niet meer in de box ging nam ik hem altijd mee naar de wc ik zette hem op de grond in de gang met een speeltje en deed de deur van de gang naar de woonkamer dicht. Vanaf dat hij kon kruipen kwam hij altijd met mij mee en speelde in de gang.

Hij komt nog altijd meteen achter mij aan naar de wc. Nu staat hij naast mij in de wc en speelt met de kraan. Wanneer ik klaar ben wil hij altijd door spoelen. Maar ik merk nog geen interesse van wat ik doe op de wc. Ik zeg wel eens hoor eens mama aan het plassen of poepen maar het interesseert hem niet.

Potje van zolder gehaald en hij ging er wel steeds uit zijn eigen op zitten dan met de broek nog aan. Later heb ik eerst zijn broek en luier uit gedaan. Hij ging er steeds op zitten. Alleen toen mijn man het in het weekend overnam en ik er steeds naar vroeg zei hij vergeten. Toen ik de maandag weer zelf begon was het NEE! uiteraard ga ik niet dwingen maar bleef het die week wel proberen het bleef NEE. Ik heb het potje opgegeven.

Sinds gisteren een onderbroek onder zijn luier gedaan. Maar hij geeft het niet aan, geplast of gepoept hij blijft gewoon spelen. Nu vraag ik mij dus toch af is hij er wel klaar voor? Of zal ik het moeten blijven proberen?

Ik weet ook dat jongens er minder snel zijn dan meisjes. Hij heeft luier maat 8 en ik weet niet hoe veel maten er nog zijn. Daarnaast is er een 2de op komst. Uiteraard is het zo dat als hij er nog niet klaar voor is is hij er nog niet klaar voor. Hij wil bv ook nog niet zonder slaapzak slapen.

Wie kan mij helpen en heeft tips?

Terug
Bovenaan