zindelijk maken.

Help, mijn dochter van 3 wil niet op het potje of op de wc.
Ze weet het heel goed maar vertikt het gewoon. Nu ben ik over een 3tal weken uitgeteld van nummer 2 en het was wel handig geweest als zij alvast zindelijk zou zijn.
Ze trekt zich terug als ze moet poepen, maar als ik haar luier dan wil verschonen zegt ze zelfs dat ze nog niet klaar is en dat het wel lekker warm is aan haar billen, wat moet je nou met zo iets? We hebben alles al geprobeerd zonder luier, belonen ect ect.
Wie kan mij helpen??
 
Hoi Lon,

Hoe drukker jij je maakt hoe langer het duurt. Tja ik heb zelf ook een eigenwijze peuter die nu pas een paar maanden zindelijk is. Ze is nu ruim 3,5!  

De hele tijd veel aandacht, met het idee ze kan het best, en dat kon ze ook wel. Tot op gegeven ogenblik toen ze weer nat was, heb ik tegen haar gezegd: als jij niet wilt, dan krijgt je de luier weer aan. Als ze tussendoor naar de toillet wilde ging ze gewoon, toen beloond en ze mocht elke keer een sticker plakken op een groot vel papier  op het toilet. Zo vond ze het naar het toilet gaan steeds leuker.  Nu toen niet lang daarna, "mama" ik wil geen luier meer om, Lieke is een grote meid. Nu toen ging het hastikke goed, met af en toe een klein ongelukje. Nu daarna was ze 's nachts ook al gauw droog en wilde ze 's nachts ook geen luier om. Nu dat is 1 keer misgegaan, toen hadden wij haar eigenlijk te veel drinken gegeven.  
Ze was  iets jonger dan  3,5  jaar en   dag en nacht zindelijk, en ze houdt het erg lang vol moet ik zeggen. Geen problemen als we weg gaan, ze houdt het prima een uurtje of wat uit....   soms nog langer dan mama.

Succes meid en geniet van je zwangerschap en je kind, dan komt het wel vanzelf...

groetjes Anna
 
Hoi,

Je kunt een kind niet dwingen om zindelijk te worden. Mijn dochter was amper 2 toen ze al op de wc en de pot plastte. Dat was net zo plotseling over als dat het begon. Nu is ze bijna 3 en sinds 2 weken zindelijk. Dat heeft ze helemaal zelf aangegeven. Ze wilde ineens geen luier meer want ze is nu een grote meid (dat zijn haar woorden). Ik ben hooogzwanger van de 2de, mij leek het ook heerlijk als ik er straks maar 1 in de luiers heb. Maar ik heb het nog nooit zo druk gehad als nu. Vergis je niet! Soms moet ze om de 5 minuten naar de wc. Poepen is een probleem en dat houdt ze op met als gevolg dat ze +\-  om de 4 dagen krijst als een speenvarken, niet te genieten is omdat ze moet poepen maar dat niet durft. We kijken het nog even aan. Een luier is hier uit den boze die wil ze echt niet meer om. Maar een terugslag kan nog komen als de baby geboren is........

Wacht het rustig af en push vooral niet teveel.

Groetjes Debra
 
Teveel puchen zal meestal eindigen in een mislukte poging. ze moeten erzelf vies van zijn van die luiers, en het ook echt merken dat ze moeten. want als ze het pas merken als ze al plassen dan zijn ze te laat.
Vraag tussendoor eens of ze op de wc of wil, zo niet prima dan niet. Geloof me het wordt je vanzelf duidelijk wanneer ze het wel willen en dus eraan toe zijn. En met het mooie weer, luier uit en alleen een onderbroekje of zwembroekje aan, en dan merken ze echt dat ze plassen, dan leren ze het vaak sneller.
 
Ik heb een zoon van drieeneenhalf deze gaat nog helemaal niet op het potje of wc wat we er ook aan doen belonen helpt niet hij vind het niet vies ik weet niet meer wat ik moet doen misschien iemand van jullie~?????/
 
Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn dochtertje is ook 3,5 en wil eigenlijk niet.
Met een stickerkaart en beloningssysteem hebben we haar nu zover dat ze 4 keer per dag op de po gaat zitten. Maar eigenlijk dus alleen omdat het MOET. Heel soms komt er dan ook een plas. Echt niet elke dag. Poepen doet ze echt altijd in haar luier. Het lijkt wel alsof ze het echt nog niet door heeft. Ook vindt ze het nog niet vies. Poep dus ook niet.
Ik heb ook al van alles geprobeerd. Ze wil ook niet zonder luier.
Ik hoop echt dat ze zindelijk is tegen de tijd dat ze naar de basisschool gaat, anders hebben we een groot probleem.
Het zal wel komen. Bijna alle kinderen worden uiteindelijk zindelijk tenslotte, maar frustrerend is het wel.... zucht.

Sanne
 
Terug
Bovenaan