zindelijk plassen maar niet poepen

hallo allemaal

ik zitmet het volgende probleem:mijn zoontje van bijna 3 is overdag zindelijk met plassen ook tijdens middagslaap maar hij wil niet poepen op potje of wc ! Hij wilde zelf geen luier meer aan en nu nog niet maar iedere dag 1 x in de broek poepen schiet ook niet op !
ben al begripvol geweest, geoefend, boos geworden enz enz weet nu niet meer wat te doen. Ook houdt hij het op tot de nachtluier en poept daar dan in.

iemand tips ?
alvast bedankt !

groeten Erna
mama van Thomas en Evy
 
Hoi,

Ja sorry ik kan je niet helpen, Ik zit met precies hetzelfde probleem. Mijn dochter van 3 jaar en 1 maand, is overdag ook zindelijk met plassen, maar poepen ho maar. Heb ook al vanalles geprobeerd, kadootjes beloofd zelfs maar ook dat helpt niet ze poept niet op wc of potje. Ze zegt wel regelmatig dat ze moet poepen, en dan gaan we natuurlijk snel naar pot of wc, en dan, als ze er al op wil gaan zitten, is het na 3 tellen over, dan hoeft ze ineens niet meer.
Smorgens zegt ze wel dat ze een pampertje aan moet, dit doe ik niet, omdat ik dan bang ben dat ze ook haar plasjes weer daarin gaat doen.
En de mevrouw van het consultatieburo zei ook tegen mij: gewoon geen luiers meer aan doen overdag, dus doe ik dat niet meer. Ben bang dat we gewoon moeten afwachten tot de dag dat ze ineens wel willen (niet eeuwig natuurlijk) maar denk dat het vanzelf moet gaan, niet pushen om op wc te gaan, denk dat ze het nog eng vinden. Ze gaven me wel een  tip mee wat misschien kan helpen: op de bieb boejes halen over het onderwerp en dan dagelijks voorlezen.  

Nou ik wens je heel  veel succes  ermee, en laat me horen of hij al helemaal zindelijk is en hoe lang het geduurt heeft, ben wel benieuwd!!

Groetjes,

Annette,   mama van Sanne
 
Hier ook hetzelfde. Thijs houdt gewoon zijn poep op totdat ie een luier om krijgt,. En dat is alleen tijdens de nacht. Hij poept dan als ie net in bed ligt of 's morgens vroeg. Als iemand een goeie tip heeft?????

Patricia
 
Hier hetzelfde, wel plassen maar niet poepen. Maar ik doe mijn dochter inmiddels wel weer een luier om. Dat heb ik een tijdje niet gedaan met als gevolg dat ze haar poep ophield en wel zolang dat ze heel erg last van obstipatie kreeg en we bijna in het ziekenhuis beland zijn voor een klysma. Dus van mij mag ze weer lekker een luier om als ze nog moet poepen en dat wil. Na het poepen gaat de luier dan wel af. Natuurlijk wil ik graag dat ze ook op de wc gaat poepen, maar ik ben er inmiddels wel achter dat ik het niet kan versnellen door kadootjes, stickers, oefenen enz. Ze gaat het pas doen als ze het zelf wil/durft/kan. (Ze is 3 jaar en 2 maanden)
Groeten, Alien
 
Mijn dochtertje is nu 2 jaar en 7 maanden en is sinds een half jaar zindelijk met plassen en ongeveer 4 maanden ook zindelijk met poepen.
In het begin poepte ze ook alleen 's nachts in haar luier en overdag wilde ze wel maar vond ze het een beetje eng of zoiets. We hebben ook afgewacht en toch geprobeerd met stickers. Toen ze de eerste keer op de wc had gepoept nadat ik eerst was geweest (was niet zo blij dat ze er zonodig bij moest zijn maar ja)was het enge er van af en sindsdien geen problemen meer gehad. Ik denk dat het voor de kleintjes toch misschien een soort angst is. Ik wens jullie allemaal succes en het komt vast wel allemaal goed.

Groetjes Rozanna
 
Hallo dames,

Ons zoontje heeft ook heel lang zitten ouwehoeren met zijn poepen, echt om moe van te worden. Ook alles geprobeerd: kadootjes beloofd en gegeven, lief geweest, boos geweest, preken, negeren etc etc.
Ook ons zoontje kreeg last van verstoppingen, en dan gaven we hem maar roosvice met laxerende werking.....het probleem was eigenlijk dat hij wilde dat het poepen net zo snel en makkelijk ging als het plassen, en dat is natuurlijk niet zo, daar moet je wel meer moeite voor doen.
Uiteindelijk was hij een paar daagjes naar de creche en ging het daar in 1 keer wel goed en daarna is het (op een klein ongelukje na) wel goed......
Inmiddels is hij een professioneel poepertje, dus uiteindelijk is het toch goedgekomen!!

Succes allemaal!
Marlo
 
Mijn dochter van net 3 plast al heel lang op de wc, maar poepen durft ze daar niet. Dat vindt ze eng, zegt ze. Ze vraagt dan om een luier en die krijgt ze alleen als ze echt moet. Plassen doet ze nog steeds goed op de wc.

Ik heb vorige week op het cb gevraagd wat ik daaraan kan doen. Er werd me verteld dat ik het beste haar gewoon steeds die luier om te doen zodra ze aangeeft dat ze moet, anders gaat ze het ophouden en dat is alleen maar slecht. Wat wel schijnt te helpen, is ze met luier in de wc (het kamertje dan, niet de wc zelf  ) te zetten, zodat ze eraan went om het daar te doen. Dan de luier meteen weer uit en zo mogelijk samen de poep door de wc spoelen. Ik ben van plan daar vandaag mee te beginnen, dus ik ben benieuwd of het lukt.

Ik zou mijn kind in ieder geval nooit laten wachten tot de nachtluier, want als je zelf heel nodig moet, vind je het ook allesbehalve leuk als je dan moet wachten tot 's avonds laat...
 
Terug
Bovenaan