zindelijk poepen

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn dochter van 2,5 jaar besloot woensdag ineens dat het tijd werd om op het potje te gaan plassen en heeft sindsdien haast geen ongelukjes gehad. na 2 dagen durfde ze ook op het grote mensen toilet.  Dus helemaal prima en ik volg haar hierin. </p><p>Het enige is dat zij dus niet wilt poepen op de wc/potje. ze geeft precies aan wanneer ze moet, maar wilt dit alleen in haar onderbroek of luier doen. op zich vind ik dit niet heel erg, maar ze voelt zich daarna heel vies en dat vind ik sneu.</p><p> </p><p>mijn vraag, Hoe kan ik haar helpen om toch op de wc te gaan poepen?</p><p>alvast bedankt!</p>
 
Ooit deze tip gehoord... Ik vind hem geniaal. Knip een gat achterin de luier en zet je kindje met luier en al op de wc. 
Zelf geen ervaring met niet willen poepen op de wc. Mijn zoontje vindt poepen op de wc juist fantastisch. Hoe harder de plons hoe beter, haha. 
Ik bewaar de tip wel voor mijn dochtertje. Die is nu 1,5. 
 
Poepen is ook heel spannend! Mijn zoon had hetzelfde heb ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk werkte negeren het beste. Dus eigenlijk niks zeggen wel wc proberen aanmoedigen, maar als het een keer niet lukt eigenlijks niks zeggen (beetje negeren klinkt onaardig helemaal als ze zich lijkt te schamen maar zeggen dat het niet geeft kan dat gevoel van schaamte ook vergroten) gewoon schoonmaken omkleden en niks zeggen. Verder veel op de wc gezet en op "poep" signalen gelet dan gelijk op de wc proberen. Mijn zoontje vond het fijn om een boekje te lezen op de wc en zat dan even alleen te proberen. Als het was gelukt waren we samen trots op het resultaat! Zwaaiden we samen ze duikboot drol uit. Nu is hij ruim 3 en pas een terugval gehad en negeren bleek ook nu weer de oplossing. Succes komt vanzelf goed. 
 
Hier hetzelfde probleem gehad. Toen heb ik hem zonder luier rond laten lopen, maar op het moment dat hij moest poepen de luier om en met luier op de wc zetten. Je hebt daarna nog net zoveel werk, maar dit was al een overwinning voor hem. Na 4 keer wou hij zelf geen luier meer om (komt ook doordat hij dan 2 stickers mocht plakken). Probeer het een paar keer, wie weet gaat bij jullie dat ook de luier snel af.
 
Mijn zoontje poepte ook niet op het potje/wc. Tot ik hem een keer alleen liet en de kamer uit ging om een pakketje aan te nemen. Bleek dat hij het gewoon niet wilde doen midden in de kamer terwijl ik verhaaltjes las/ liedjes zong. Hij heeft gewoon een beetje rust nodig. 
Ik vind de tip van de luier aanhouden op de wc of potje trouwens ook heel goed. 
 
Terug
Bovenaan