Zindelijk 's nachts

Hallo allemaal,

Mijn zoontje wordt in december 5 jaar en is al een paar maanden overdag zindelijk, maar 's nachts wil het maar niet lukken. We letten erop dat hij 's avonds niet teveel meer drinkt, maar vaak als we hem tussen 22.00 en 23.00 u willen wekken om even naar de wc te gaan, heeft hij vaak al geplast in zijn luierbroekje, terwijl hij toch al voor het slapen gaan geplast heeft.

Herkennen jullie dit?

Heeft er iemand tips om hem van zijn "bedplassen" af te helpen?

Liefs,
Mir.

misschien een keertje geen luierbroekje aandoen!
wij waren op vakantie 1x vergeten een luier om te doen en hij was de hele nacht droog gebleven, hebben gelijk gezegd dat het heel goed was van hem en beloond met een kleinigheidje en natuurlijk is het nog weleens mis gegaan, heb daar weinig aandacht aan gegeven gezegd dat dat kan gebeuren bed verschoond en het was goed, dit heeft een paar weken geduurd....

liefs danielle

Ik herken het helemaal. Onze oudste zoon is inmiddels 5. Hij slaapt zo vast dat hij niet wakker wordt als hij moet plassen. Over dag is hij sinds april 2010 volledig zindelijk.
Meestal is hij droog als we hem 's avonds tussen 22,00 en 23,00 u laten plassen. Maar soms is het dan toch al te laat. Hij plast soms nog zoveel dat zijn bed ook nat is. Daar wordt hij ook niet wakker van. 's Avonds na het eten krijgen ze hier geen drinken meer. Dus dat helpt ook niet. Wat ik heb gelezen is dat het heel normaal is als kinderen tussen de 5 en 7 pas 's nachts zindelijk worden. Als ze na hun 7e nog regelmatig in bed plassen is er pas reden tot het ondernemen van actie. Tot die tijd gaan wij dus gewoon zo door. Ik merk wel dat als hij spannende dingen achter de rug heeft, het vaker voorkomt dat hij in zijn bed plast. Daarnaast merk ik dat het inmiddels veel minder vaak voor komt. Een jaar geleden was het zo'n 2 x in de week, een half jaar geleden 1x in de week en nu zo'n 1 a 2 x per maand. Dus er zit vooruitgang in.

Onze jongste zoon is net 3 en was van de ene op de andere dag volledig zindelijk. Zijn luier is bijna iedere ochtend droog en hij heeft al verscheidene keren 's avonds of 's nachts geroepen dat hij moest plassen. Maar hij slaapt dan ook veel lichter en wordt er wel op tijd wakker van.

Groetjes,
Sas

Misschien een stickerkaart? Werkt vaak wel positief! 's nachts een luierbroekje aan en als ie 's ochtends droog is krijgt ie een sticker, en met 5 stickers een kleingheidje uitzoeken en een nachtje zonder slapen... Dat systeem werkt hier eigenlijk overal mee

Ik lees hier over zindelijkheid van kinderen die al 4 waren, hoe deden jullie dat met naar school gaan dan? Mijn dochter is net 5 en was met drie jaar en 5 maanden zindelijk zowel overdag als 's nacht. Hier krijgt ze 's avonds nog wel te drinken en ze wordt nooit wakker en plast ook niet in haar bed. Ik denk ook niet dat dat uitmaakt of ze wel of niet drinken. Je zou op één of andere manier de blaas moeten trainen dat ze het wat langer op houden, geen idee hoe je zo iets doet. Wel hoor ik heel veel om me heen van kinderen die nog niet zindelijk zijn 's nachts. Over het algemeen zijn het jongens. Succes ermee.

tips zijn er niet echt.
de kinderen moeten zelf in de gaten gaan krijgen dat ze moeten plassen.
dat komt van zelf!
dus luierbroekje aan,en wat je al doet,om 23u even uit bed halen,om te laten plassen.

ervaring leert dat je je hier niet druk om moet maken.
stress voor het kind,want het lukt hem niet, en hij heeft niet eens in de gaten dat hij plast!

het komt vanzelf goed!

Terug
Bovenaan