Zindelijk worden dreumes

Hallo,

Iemand ervaring met een dreumes zindelijk maken? Hoe heb je dat aangepakt en hoe lang duurde het voor je kindje het door had? Op welke leeftijd ben je begonnen?

Mijn zoontje is nu 16 mnd en ik ben er sinds een paar dagen een beetje mee bezig. Hij vindt het interessant om op de wc te zitten.

Groetjes!

Hallo Nonna,

Mijn zes kindjes heb ik ook rond die leeftijd geholpen met zindelijk worden. Voor ze twee jaar waren, waren ze uit de luiers. Ouders van Nu heeft er een artikel over geschreven. Ik hoop dat je er wat aan hebt: https://www.oudersvannu.nl/dreumes/1-jaar-0-3-maanden/ontwikkeling-opvoeden/zindelijkheid/dreumes-zindelijk-maken/

groetjes, Debby

Hoi Nonna,

Ik ben vooral van mening dat een kindje het echt zelf moet willen en dat de ouders dan ook echt aandacht eraan moeten besteden. Ons zoontje wilde net voor zijn 2e verjaardag zelf geen luier meer aan. We hebben een potje in de huiskamer gezet en hem gewoon in zijn blote kont laten lopen. En dan heel veel vragen moet je even plassen. Doordat hij in zijn blote kont liep was het ook heel makkelijk om zelf te gaan zitten en hij vond het heel interessant. Wij namen ook overal het potje mee naartoe. Ik denk dat je het ook moet stimuleren als je buiten de deur bent.

Succes ermee. Gr.

Terug
Bovenaan