Zindelijk worden

<p>Sinds afgelopen dinsdag ben ik begonnen met ons oudste zoontje zindelijk te maken. Hij is 3 jaar. Nou gaat dit op zich heel erg goed alleen heeft hij er zelf niet erg in wanneer hij moet plassen en plast hij in zijn broek. Als wij zeggen dat hij op het potje moet gaan zitten plast hij wel.</p><p>Hoe doen jullie dat? Zetten jullie ze om de 2 uur op de wc of wachten jullie tot ze het zelf aangeven met als gevolg dat ze in hun broek plassen? </p>
 
Tja zindelijk worden is een dingetje he! 
Met mijn zoontje ben ik begonnen toen hij 2,5 was. Hij toonde er zelf al veel interesse in. Dus toen om de 2u op de wc gezet en dat ging prima, maar als hij er zelf aan moest denken dan ging het ook mis. Op een gegeven moment ging het weer vaker mis dan goed en zijn we er even mee gestopt. En twee weken voor zijn derde verjaardag vond meneer zelf dat de luier weer uit moest en toen ging het in een keer goed. Dag en nacht zindelijk.
Dus ik heb er helaas geen goede oplossing voor. Maar het lukt pas echt als je kleintje er zelf klaar voor is. Leg er iig niet teveel druk op! 
 
Ik volg ook even. 
 
Mijn zoontje is bijna 2.5 en hij vind het potje wel leuk op en af en weer op alleen zitten vind ie nog eng (moeilijk om zichzelf ergens aan vast te houden)
Nu wij vakantie hebben.
wil ik even 2 a 3 dagen proberen. 
En kreeg ook mee al tip om als buiten mooi weer is hem of haar in onderbroek laten lopen.. 
Mja ik zou ook wel meer tips willen. 
 
Hoi Marijke, 
Zo ben ik ook begonnen. Heb deze week vakantie en wilde het daarom aanpakken. De eerste dag plaste hij 3x in zijn onderbroek. Dan heb ik hem een hele dag zonder broek laten lopen en ging hij telkens als hij voelde dat hij moest plassen op het potje zitten. Wat ik vandaag nog als tip heb gekregen is om hem op vaste tijden op het potje te zetten. Dus bij het opstaan, om 10 uur, voor het middageten, na het middagslaapje en dan voor het eten weer en as laatste voordat hij de nacht in gaat. En de rest van de dag hem zelf laten doen. Dan gaan foutjes erbij horen maar zo leert hij wel om zelf zijn blaas te trainen en te voelen of hij moet plassen of niet. En als wij het alsmaar blijven vragen leert hij dat niet. 
Misschien dat je daar ook iets aan hebt?
Groetjes Marjolein 
 
Mijn dochter is bijna 3 jaar en wij zijn 2 weken geleden begonnen. De luier en onderbroek gaan smiddags uit. En als ze op het potje plast, krijgt ze een beloning. Het gaat eigenlijk best goed en wil volgende week de hele dag zonder luier doen.
 
Terug
Bovenaan