<p>Hallo,</p><p>Mijn dochter van 3,5 jaar wil absoluut niet op de wc zitten om te proberen om te plassen. Ook bij het potje houdt ze d'r broek stijf vast als ik deze naar beneden wil doen. Als ik haar vraag: "Zullen we even proberen te plassen?" dan reageert ze met heel hard NEEEE!</p><p>Daarnaast wil ze heel vaak niet dat ik haar luier verschoon of er nu poep of gewoon plas in zit. En als ik haar vraag of ze heeft gepoept (wat dan overduidelijk waar is) dan zegt ze "nee hoor" en loopt de andere kant op.</p><p>We hebben een beloningssysteem geprobeerd. Een onderbroekje op de wc deur met 1 sticker voor een plasje 2 voor poepen. We hebben zelfs een 'wc-liedje' verzonnen. In de zomer is ze 2 keer (!!!) naar de wc geweest en heeft ze met twee plasjes dus stickers verdiend.. maar daarna wil ze steevast niet meer.</p><p>Ik heb aardig wat gelezen over methodes hier en daar. Maar ik vind het lastig om te bepalen welke in deze situatie de handigste is om toe te passen. Ik ben zelf bijna zover dat ik gewoon haar luier uit laat.. en dat ze maar in de blote billen binnen moet rondlopen. Maar ze is zo koppig, ik heb het vermoeden dat dat ook weinig indruk achter laat. Zonet las ik over de zindelijkheidsbox, zindelijk in een week. Ik wil er echt de energie in stoppen, maar ik ben bang dat het weggegooid geld is..</p><p>Heeft er iemand tips of zit je in een zelfde situatie? Ik hoor het graag!</p>