Zindelijk worden?

<p>Hoihoi,</p><p>Een luxe dingetje, maar het is langzaamaan toch tijd om onze zoon (bijna 3) zindelijk te maken. Hier en daar, vooral met douchen, geeft hij al aan als hij wat moet doen. Hij kan het benoemen, broek uit en aan etc. Wij denken dat we er klaar voor zijn maar..</p><p>Nu zie ik er echt tegenop om mezelf en hem dagen thuis op te sluiten, ik ben een buitenmens en loop tegen muren op als ik een dag niet buiten kom, vooral met onze o zo lieve stuiterbal.</p><p>Heeft iemand de tip om ons beide toch in onze behoeften te voorzien? Want ook onze stuiterbal moet elke dag toch wel naar buiten. Gewoon zonder luier met dit weer of...? Hoe hebben jullie dit gedaan?</p>
 
Hier cold turkey in één keer zonder luier en die is ook niet weer omgegaan op de eerste paar weken s avonds na. Tas mee met naar buiten van voor een set reserve kleding maar heb het nooit nodig gehad. Wel een x in de bosjes plassen bij een speeltuin omdat ze pas vrij laat aangaf dat ze naar de wc moest, nouja dat moest dan maar een x. Veel uitjes (bieb,pretpark,kinderboerderij, recreatiegebied ed) hebben ook gewoon een wc dus weg gaan was hier geen probleem eigenlijk. 
 
Hier zijn we nog niet zover. 21 maanden. Maar ze geeft wel aan op het potje en de wc te willen en weet wat plassen en poepen is, heeft er veel interesse in. Dus ik heb ook eens wat rondgevraagd. 
1 vriendin heeft haar dochter nog wel tot 4 jaar bij grotere uitstapjes gewoon een luier om gedaan. Thuis oefenen, kort uitje in de buurt van thuis prima. Maar langer van huis weg of met de auto een luier aan. Haar dochter vond dit prima en het heeft niet beinvloed dat het thuis wel goed geleerd werd. Voor mij was dit wel een eyeopener dat het niet het een of het ander hoeft te zijn. Kindjes zijn flexibeler dan we denken.
 
Je kan luierbroekjes gebruiken als je erop uit gaat. En voordat je de deur uitstapt eerst nog even plassen. Succes
 
Ik zie juist dat veel kindjes zodra de luier de ne keer uit gaat en de andere keer weer aan, erg verward raken en het regelmatig laten lopen. Zou ik echt niet adviseren. Je kunt het in het allereerste begin wel doen. Thuis een paar uurtjes uit en naar buiten nog even aan. Maat zodra het thuis goed gaat zou ik hem buiten ook uit doen. Neem wat reserve kleren mee en dan komt het wel goed. Het is geen ramp als het mis gaat en dan voelt hij ook dat dat niet fijn is. In de autostoel kun je even een vuilniszak oid leggen.
 
Wij hebben veel gehad aan de zindelijkheidsbox. Inderdaad 1 week er voor uit trekken. Je zou het in voorjaar/zomer kunnen doen dat je cold turkey in de tuin een potje zet enzo
 
Hier met m'n dochter van bijna 3 destijds ook in 1x gestopt. Ze deed af en toe al een poep op de wc, dat ging beter dan plas.
Gewoon de luier uit gedaan en niet meer om. Ook niet met uitstapjes want dat is erg verwarrend. Altijd een schoon setje kleren mee in de tas. Ook wij gingen altijd 1-2x per dag 1-2 uur op pad, zeker geen dagen thuis gezeten en onszelf opgesloten.

Ongelukje in de speeltuin? Tja dat gebeurde wel eens. Schone kleren aan en door. Ongelukje in de supermarkt of winkel gelukkig nooit gehad, maar als dat wel zo is, tja jammer dan. Ik wilde echt geen luier meer om doen.
1x poep Ongelukje gehad in de winkel, tja dan is het wel zsm naar huis en omkleden. Maar ze moeten het toch leren en daar hoort bij dat het af en toe eens mis gaat. Een natte broek van de plas kun je gemakkelijk omwisselen in een winkel of speeltuin.

Ik liet ze altijd plassen voordat we weg gingen, en nu ze 4 is doe ik dat nog steeds. En als ze poept vlak voor we weggaan is dat mooi meegenomen. Bij veel winkels vraag ik ook om de wc als ze echt moet, bij intratuin/kwantum/blokker etc al geregeld naar de wc geweest.
 
Oja en ze heeft ook echt geregeld een plasje (en zelfs een keer poep haha) gedaan in de bosjes bij de speeltuin. Tja, je kan de eerste weken/maanden nog niet verwachten dat ze het een vol uur ophouden als je nog een uur in de speeltuin wilt blijven...
 
Terug
Bovenaan