Zindelijk worden

Onze dochter van 4 jaar heeft érg veel moeite met zindelijk worden. Ze is nog nooit een nacht helemaal droog geweest en ook overdag moet ze vaak een droge broek aantrekken. Nu ze naar school gaat en er meer aandacht  gevestigd wordt op zindelijk zijn lijkt het alleen maar moeilijker te worden. Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee, de wasmachine draait toch wel. En elk kind lijkt het op z'n eigen tempo te doen. Heeft iemand tips om mijn dochter te helpen zindelijk te worden?  Tips om de omgeving  wat meer begrip bij te brengen worden ook zeer gewaardeerd !
Alvast bedankt, groeten Chantal
 
Hoi Chantal

Onze dochter is ook 4 en gaat sinds vorige week naar school. Ze is overdag al zindelijk sinds 2 1/2. Maar 's nachts lukt het gewoon nog niet.
Ook hier moest er geregeld overdah een droge onderbroek  aan. Dan was ze net een klein beetje nat maar plast wel verder op de wc.
Ik was erg bang dat ze op school ook de broek nat zou hebben maar dat gaat goed. Ze vind het wel erg interessant om daar alleen naar de wc te gaan.
's Nachts hoeven ze op deze leeftijd nog niet zindelijk te zijn. Ik heb het regelmatig geprobeerd, maar ze is er gewoon nog niet aan toe. Komt vanzelf.

Groeten Manon
 
hallo,

ik heb met mijn dochter een leuk wekker geluid op de mobiel gezocht en die ging elke 20 minuten af.
dan ging ze elke keer naar de wc en toen dat goed ging bleef ik de wekker zetten maar als ze aangaf dat ze niet moest dan hoefde ze niet en dat heeft heel goed geholpen
groeten vanessa
 
hoi chantal,

ik heb zelf een meisje van 5 en een jongen van 7 mijn meisie is al zindelijk dag en nacht vanaf haar tweede maar mijn zoon 's nachts nog niet en voor overdag hebben we het al met de juffen besproken we hebben de afspraak dat wij hem naar de wc sturen voor school en hun doen dit om 10 uur en dan om 12.00 als hij uit school komt weer dan weer voor school en hun weer om 14.00 en dan wij weer als hij thuis komt en ik moet zeggen dat we nu de broek wel droog houden maar dat was bij ons het probleem hij nam de tijd niet om te gaan plassen, misschien is dat bij jou dochter ook het geval en moet je als moeder of ouder haar even tijdig naar de wc sturen en ik weet het is niet makkelijk maar helpt wel, ik moet maar afwachten hoe bij ons nr 3 het gaat doen maar die moet nu eerst maar eens geboren worden!!! ;o>

heel veel succes met de natte boel,

groetjes abby
 
Hoi Chantal,

toen mijn dochter vier werd en naar school ging, had ik hetzelfde met zindelijk worden. Ze was al vanaf 2,5 jaar overdag zindelijk, maar 's nachts nog niet. Ze heeft altijd wel periodes met ongelukjes overdag. Ik heb van alles geprobeerd, maar het beste hielp om er niet te veel heisa van te maken. Ik help haar met schoonmaken en laat haar zelf een schone onderbroek halen en dan gaan we weer verder. Op school heb ik ook gevraagd of ze haar vaker naar het toilet sturen en dat helpt ook.  Inmiddels is ze 6 jaar en overdag komen ongelukjes nauwelijks voor.

Naar school gaan is een grote stap en ieder kind reageert er anders op. Mijn begrip heb je!

Groetjes Christa
 
Hoi,

Vaak is het probleem dat kinderen niet goed uitplassen omdat ze te snel willen zijn.
Wat helpt is (althans soms) dat je ze regelmatig naar toilet stuurt. Dan hang je daar een leeg ballonnetje op wat je kind kan zien. Je legt je kind uit dat de blaas een ballontje is wat opgeblazen is als het vol zit en pas als het helemaal leeg geplast is goed leeg is zoals het ballontje op de wc. Vertel dus dat ze altijd heel goed moet uit plassen.

bianca
 
Terug
Bovenaan