zindelijk worden

hoi hoi..Nicky is nu ook bijna 2,en ik denk wel dat ze er aan toe is om zindelijk te worden d.m.v training.Ze trekt regelmatig haar luier uit en roept dan bah,bah..ik heb haar al een paar keer op het potje gezet..2 keer met resultaat.hoe pakken jullie dit aan?liefs,karin

dat vraag ik me ook af
karlijn vind haar luier ook absoluut niks meer en zodra hij af is rent ze hard weg om geen nieuwe aan te hoeven
maar op t potje plassen vind ze ook bah
hoe hebben jullie dat gedaan of hoe doen jullie dit?

nathalia wilt niet op het potje zitten, wel op de grote wc, zoals zij het noemt.
dan mag ze op de olifant en aap plassen.
even toelichten: ze heeft een wc verkleiner waar een aap en olifant op staan hihihihi.

meestal doet ze niks, maar er is een paar keer een toevalstreffer geweest.
altijd als mama gaat plassen, wilt nathalia mee.
en als ze zelf op de wc heeft gezeten, doet ze zelf haar billetjes af, mama daarna, en dan wc doortrekken, licht uit, deur dicht en dan is ze klaar.
ze vind het heel leuk om naar de wc te gaan, dus die houden we erin.
vaak loopt ze savonds in haar blote billen rond in huis, en dan roept ze ook: thalia plassen!
maar nogmaals, meestal komt er niks uit als ze op de wc zit.

en als ze niet wilt, ook best. tis geen verplichting, zij bepaalt waneer ze op de wc wilt zitten, niet wij.

liefs, do

Ik was van plan om er met Renske niets aan te doen tot ze twee was. Dat vond ik vroeg genoeg. Maar ze is er zelf volop mee bezig. Ze gaat meestal een aantal keer per dag op het potje of de wc en dat geeft ze zelf aan. Als ze dan geweest is mag ze een Nijntje sticker plakken op haar blad. Als ze straks echt twee is ga ik haar regelmatig op het potje/de wc zetten. Met wakker worden, na het fruit eten, voor het middagslaapje, na het middagslaapje, enz.
Ze gaat dus al regelmatig, maar nog niet vaak genoeg om de luier uit te doen. Dat zal nog wel even duren. Dat was met Emma ook, tot ze zelf ook zoiets had van nu hoef ik geen luier meer en toen ging het goed.

ookcaithlyn is die pamper al een tijdje zat maar op haar eigen wctje doet ze niks en als ze dan opstaat plast ze lekker op de grond en roept ze mama plass ahahhahaha ik wil dr ook echt zindelijk gaan maken nu

Shanice wil ook graag naar de wc met de wc-brilverkleiner ik haal nou ook gewoon pamperbroekjes voor haar vind ik wel zo makkelijk.
Ze heeft tot nu toe niks gedaan ze roept het waneer het al gebeurt is hihihi. Dan roept ze mamma shanice naar wc en dan zet ik haar erop terwijl ik weet dat het al te laat is maar er komt een keer dat het wel raak is.

Nee, ik begin nog niet. Heb niet het idee dat hij het al snapt. Hij wil wel op de wc plassen als hij in z'n blootje loopt, maar dit is meer nadoen wat zijn broer doet, dan dat hij begrijpt wat er dan moet gebeuren ;)
Mijn ervaring is dat als ze het zelf écht gaan aangeven, het zo gepiept is (voor overdag vooral).... scheelt een hoop gedoe!
Succes!
Groeten, Noor

Terug
Bovenaan