zindelijk zijn.... na terugval...2e poging mislukt. Wat nu?

Hallo dames,

Misschien weten jullie raad, want wij worden er een beetje moedeloos van.
Ons zoontje (2jr6mnd) was reeds 2 maanden overdag zindelijk. Hij werd beloond met een klein snoepje en alles ging prima.
We waren verwonderd en natuurlijk fier, want hij had dit alles geleerd op 1 week tijd, ongeveer een maand na de komst van zijn zusje.

Maar nu, sedert 3 weken is dit volledig omgeslagen.
Hij wil geen pipi meer doen op zijn potje, zodus doen we hem terug een pamperbroekje aan. Wanneer we hem vragen ofdat hij nog eens pipi op zijn potje wil doen, dan zegt hij direct 'neen'. Hij moet nooit geen pipi meer doen (zegt hij)
Kaka doet hij wel in het grote toilet, hij helemaal alleen in de WC, met de deur dicht en hij roept wanneer hij gedaan heeft. Maar pipi op de grote toilet: No way !

Daarstraks had hij geen pampertje meer aan.
We waren na een week broekies, terug overgegaan op het plassen in een potje. De ganse dag ging het goed bij de dagmoeder tot deze avond. Hij zegt 'mama, kom eens kijken', met een grote glimlach, had hij dus pipi op de grond gedaan???
Ik was niet kwaad, maar ben wel heel duidelijk geweest dat dit helemaal niet flink is.
Aandacht vragen, ... ik weet het niet, hij krijgt nu al 98% aandacht. Gelukkig heeft hij zo'n brave zus, zodat hij eigenlijk niet veel merkt van haar aanwezigheid. Meer aandacht dan nu kunnen we echt niet meer geven. Steeds is er wel iemand met hem bezig.

Ik lees wel dat een 'terugval' bij het zindelik worden heel veel voorkomt, maar bij ons is blijkbaar de 2e poging ook mislukt,... hoe moeten we het nu verder aanpakken?

Hebben jullie tips? Ervaringen?

Alvast bedankt!
Mama Els, Thomas 080904-Julie 081206
 
Hallo,

Vervelend dat jullie daar nu nog zo druk mee zijn. Misschien is het nu gewoon een reactie op zijn zusje. Ik denk dat ik hem gewoon weer een pamper om zou doen. En het even rust geven. Als het straks weer mooi weer wordt en hij buiten in een broekje kan lopen zou ik het eens opnieuw proberen.
Succes.

Groetjes mama van Tom 16-01-04 en Anne 13-01-05
 
Ik zou er niet te veel aan doen, blijkbaar is ie er nog niet helemaal aan toe...mijn dochter begon vleak voor haar 3e verjaardag te roepen dat ze als ze 3 was geen luier meer om hoefde en omdat ze het toen zelf wilde lukte het....
lastig voor de mama's maar onze moppies bepalen dat gewoon zelf

Liefs yvonne

 
Terug
Bovenaan