Beste F, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk voel je je goed

. Ik kan me voorstellen dat je in een uitdagende situatie zit op dit moment. Ik heb op Oudersvannu.nl gekeken voor je en het is denk ik, goed om te weten dat zindelijkheid bij kinderen sterk verschilt en dat sommige kinderen er eenmaal wat langer over doen. Druk leggen op zindelijk worden kan averechts werken, dus ik raad je aan om het proces zo ontspannen mogelijk te houden. Je geeft aan dat je al meerdere dingen hebt gedaan om haar zindelijk te krijgen. Heb je bijvoorbeeld een beloningssysteem geprobeerd? zoals stickers plakken bij elke succesvolle poging, en/of haar betrekken door haar zelf een leuk potje of onderbroekje te laten kiezen?
Daarnaast kan het helpen om vaste momenten te creëren waarop ze naar het potje of toilet gaat, bijvoorbeeld na het eten of voor het slapen. Zorg dat ze comfortabel is en geef haar de tijd. Als je merkt dat ze er echt niet aan toe is, kun je het tijdelijk loslaten en het later weer proberen.
Meer tips vind je in deze artikelen:
Zie hier onze overzicht pagina met meerdere artikelen betreft zindelijkheid:
Veel ouders vragen zich af wanneer een peuter zindelijk zal worden. Je kunt je kind begeleiden bij de zindelijkheid, maar niet trainen. Hoe leer je een peuter om op het potje te plassen en poepen? Lees hier tips en advies over zindelijkheid en zindelijkheidstraining.
www.oudersvannu.nl
Onderwerpen: verschillen tussen jongens en meisjes, wanneer ''moet'' je kind zindelijk zijn, tips & tricks.
in 3 dagen succesvol zindelijk:
Heeft je kind z’n eerste verjaardag gevierd? Grote kans dat hij zindelijk kan worden. Deze zindelijkheidstraining helpt je kind stapsgewijs zindelijk worden
www.oudersvannu.nl
dit artikel is medisch beoordeeld door zindelijkheids-deskunidge
Debby Mendelsohn.
6 tips:
Je kind begeleiden bij het zindelijk worden is niet altijd even eenvoudig. Wat kun je doen? Hoe lang duurt het? Deze tips helpen bij je kind zindelijk maken.
www.oudersvannu.nl
Heel veel succes!
Jetske