Beste allen

Ik heb een dochter van bijna 4 jaar ik heb alles geprobeerd om haar zindelijk te krijgen maar helaas lukt het nog steeds niet hebben jullie goede tips voor mij ik weet me geen raad met haar en ben zelf inmiddels 25 weken zwanger en het word steeds zwaarder als ik dalijk 2 Kids heb met luiers

Bij ons werkte het, om onze dochter te vertellen dat ze zindelijk moest zijn om naar school te mogen. Ze wilde zeer graag naar school, dus dat was een goede motivatie.

Zonder te weten wat jullie wel en niet geprobeerd hebben, is verder adviseren wat moeilijk.

Beste F, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk voel je je goed:). Ik kan me voorstellen dat je in een uitdagende situatie zit op dit moment. Ik heb op Oudersvannu.nl gekeken voor je en het is denk ik, goed om te weten dat zindelijkheid bij kinderen sterk verschilt en dat sommige kinderen er eenmaal wat langer over doen. Druk leggen op zindelijk worden kan averechts werken, dus ik raad je aan om het proces zo ontspannen mogelijk te houden. Je geeft aan dat je al meerdere dingen hebt gedaan om haar zindelijk te krijgen. Heb je bijvoorbeeld een beloningssysteem geprobeerd? zoals stickers plakken bij elke succesvolle poging, en/of haar betrekken door haar zelf een leuk potje of onderbroekje te laten kiezen?

Daarnaast kan het helpen om vaste momenten te creëren waarop ze naar het potje of toilet gaat, bijvoorbeeld na het eten of voor het slapen. Zorg dat ze comfortabel is en geef haar de tijd. Als je merkt dat ze er echt niet aan toe is, kun je het tijdelijk loslaten en het later weer proberen.

Meer tips vind je in deze artikelen:

Zie hier onze overzicht pagina met meerdere artikelen betreft zindelijkheid:
Onderwerpen: verschillen tussen jongens en meisjes, wanneer ''moet'' je kind zindelijk zijn, tips & tricks.

in 3 dagen succesvol zindelijk:
dit artikel is medisch beoordeeld door zindelijkheids-deskunidge Debby Mendelsohn.

6 tips:

Heel veel succes!
Jetske

Terug
Bovenaan