zindelijk

Zindelijk? schrijf je dat zo? afijn, jullie snappen het wel!

Mijn zoontje van 21 maanden wordt 13 oktober 2 jaar.
Nu is hij bijna zindelijk, heeft nog wel eens een ongelukje elke dag, maar plast vrijwel steeds op het potje en op de wc. Hij gaf het twee maanden terug zelf aan: WC??? steeds maar roepen. En ik maar zeggen: ja, daar moet je nog even wat groter voor zijn...totdat hij helemaal gefrustreerd was en ik hem op de 'plee' heb gezet. En ja hoor, meteen een grote plas (huh?). Hij had het op het KDV gezien, bij andere kindjes, heel interessant. Dus zo deed hij 1 á 2 keer per dag een plasje op de pot of WC. En nu al een tijdje dus bijna alle plasjes! Maar...misschien is het tijdelijk. Want na drie weken, toen hij het net ontdekt had, vond hij het een paar dagen niet meer interessant.
We dwingen hem niet, hij geeft het steeds zelf aan.
Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn vraag is: met poepen, is dat moeilijker???
Ik hoor wel steeds van die verhalen, van peuters die bang zijn om op de WC te poepen of in het potje. Dat wil ik dus niet!
Heeft iemand tips, hoe ik dit eventueel (maanden) later aan kan pakken?
Alvast bedankt!
 
Mijn dochter was ook zindelijk van urine met 2, maar met poepen was het een heel ander verhaal.
Zij hield haar poep op omdat het pijn deed, door het ophouden werd de ontlasting alleen maar harder, waardoor het nog meer pijn deed, en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel.
Hele dram ´s zijn het geweest, zeker een half jaar.
En je kunt het dan wel niet willen, maar zo werkt het helaas niet...je kunt er echt niets aan doen.
Het enige wat  kan helpen  is, in overleg met je huisarts natuurlijk, een laxeermiddeltje geven, maar verder moet je kindje daar overheen groeien. De een heeft er meer last van dan de ander.
Ik hoop dat je kindje er geen last van gaat krijgen! Groetjes, Claudia.
 
Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 10 maanden dus ik heb er nog niet echt mee te maken. Maar ik weet van mijn moeder dat ze mij vroeger op het potje zette tijdens de "poeptijd". Ik poepte vroeger altijd om ongeveer dezelfde tijd. Tijdens de "training" moest ik ook altijd op die tijd op het potje. Nu ben ik zindelijk, dus die methode werktte!! Haha

Groetjes Simone
 
Terug
Bovenaan