zindelijk

Hallo,

Ik ben een jonge moeder van 2 dochters;8&9een zoontje van 3 en 1/2 en 27 weken zwanger van de 4de.Ik heb een probleempje met m'n zoontje,hij was voor 6 weken geleden helemaal zindelijk,zelfs s'nachts.Maar nu is het al een poosje weer helemaal mis,doet alles weer in z'n broek,ook al breng ik hem steeds op tijd naar de toilet.Heeft iemand hier misschien ervaring mee,en misschien een paar goede tips waar ik iets mee kan?En hoe denken jullie over straffen op deze leeftijd?Groetjes van Nathalie.
 
Vooral niet straffen. Dit is een normale verschijnsel, er gaat en er gebeurt zo veel in zijn omgeving. Puur emotioneel. Doe niet anders dan anders en vooral niet over praten of hem erop streng toespreken of veel aandacht aan besteden. Hij heeft het moeilijk zat.
Ik wens jullie veel succes toe
 
Hoi Nathalie,

Dit komt waarschijnlijk door je zwangerschap. Inderdaad niet straffen, dat wordt het waarschijnlijk alleen maar erger (bedenk ook dat negatieve aandacht OOK aandacht is). Liefde, aandacht, betrokkenheid doen wonderen. Trek desnoods even een 'speciaal alleen voor hem-moment' uit. Succes!
 
Terug
Bovenaan