zindelijk

Hallo allemaal,

Ik heb nog een vraagje aan jullie.

Isabelle (is nu 2 jaar en 2 maanden) is erg bezig met zindelijk worden. Ze heeft vandaag zelf haar grote boodschap gedaan op het potje. Wat was ze trots(en ik ook). Nu ben ik zwanger van nummer 2 en ik hoor om me heen van veel mensen dat kinderen die zindelijk zijn, op het moment dat er een nieuw kindje in het gezin bij komt, ineens weer in  hun broek kunnen gaan plassen. Nu zat ik te denken...is het dan niet beter om nog even te wachten met zindelijk worden tot de baby er is (duurt nog wel lang tot april 2006) Isabelle geeft het nog niet zelf aan namelijk en het  is dus meer dat ik haar op het potje moet zetten (en daar kan ik natuurlijk mee stoppen).

Ook heb ik hetzelfde probleem met haar speenverslaving....ik was destijds zo blij dat ze dat ding wilde....nu weet ik niet meer hoe ik haar ervan af moet krijgen! Overdag gaat nog redelijk maar met het slapen gaan of als ze zich overdag pijn doet, dan is het een drama als er geen speen in de buurt is en met het slapen maar liefst 3( 1 in de mond en in iedere hand 1.)

Ik hoor graag van jullie hoe jullie dat aanpakken.

Groetjes Odette
 
hoi,
ik zou het toch maar blyven volhouden als ze er zelf interesse in vertoont,
myn zoontje is drie (nog één maandje twee) en wil enkel op het potje zitten maar
plast niet,geeft ook niks aan en vind het niet erg dat hy nat rondloopt
als ik hem een pamper weiger aan te trekken!
hy heeft sinds een half jaar een broertje en ik was ook bang voor terugval
op welk gebied dan ook,maar ik moet zeggen,
rik slaapt nog net zo goed,eet niet anders en eigenlyk is er niks aan hem zo
duidelyk verandert in zyn gedrag..
dat zou by jou ook weleens kunnen en dan heb je later spyt, want
met twee kinderen kan het enorm druk en vermoeiend zyn,
dat kan ik je wel vertellen,
maar dat is myn mening natuurlyk,je moet doen wat je zelf aanvoelt dat
het beste is voor jou en je dochtertje!
groetjes,anne
 
o ja ,
vergat die speentjes,
rik was fervente speenzuiger,vanaf eerste dag had hy er meerdere,
staat zelden op foto zonder,
toen hy anderhalf was,beet hy ze stuk,
op een dag kocht ik een nieuwe en die was gelyk stuk,
dus ik zocht alle oudere en steriliseerde ze voor de zekerheid,
en wat denk je,hy probeerde er een,vond het niks en gooide ze weg,
hy heeft er nooit meer één gewillen na die dag!echt waar!
dus het kan snel gaan;goeie tip is zeggen dat speentjes meer slapen en dus in bed blyven en als ze willen praten eerst speentje uit de mond...
groetjes en succes!
 
Hoi,
ik zou me niet al te druk maken om dat zindelijk worden. Onze zoon is sinds kort echt zindelijk (overdag) en hij is al 3,5 jaar. Nu schijnt het wel zo te zijn dat jongens later zijn dan meisjes, maar toch vind ik je dochter behoorlijk snel. ik zou haar blijven aanmoedigen om op vaste tijden op het potje te plassen etc. en dan gewoon kijken hoe het gaat. Je dochter hoeft geen terugval te krijgen als de baby geboren wordt.
over de speenverslaving: daar heb ik geen ervaring mee, want mijn kinderen waren daar allebei voor hun eerste verjaardag van af. mijn zus heeft haar zoon vertelt: als je drie wordt gaat je speen in de prullenbak, want dan ben je te groot. Hij snapte dat prima. Nu uitleggen dat een speen alleen voor slapen is, zal jouw dochter  ook wel snappen.
Succes!
 
Mijn zoon is net 3 en dat zindelijk zijn schiet niet heel erg op. Hij plast wel op de wc (met brilverkleiner), maar gaat niet uit zichzelf. Of hij roept:"Plassen" alshet al te laat is.
Op het cb werd verteld dat het heel normaal is, en ze op die leeftijd teveel met andere bezig zijn om het aan te geven. Gaat ook weer over, en met 4 jaar schijnen de meeste kinderen gewoon zindelijk te zijn.
En inderdaad: er hoeft maar iets te gebeuren en je begint weer opnieuw: vakantie, ziek zijn (hebben we allebei gehad, dus ik morgen weer beginnen met de zindelijkheidstraining).
Op zich zou ik gewoon met die zindelijkheidstraining verdewr gaan. April is nog ver weg, en ook als er een terugval komt: alles wat nu lukt is toch meegenomen. Misschien wordt het iets wat er gewoon bijhoort, en dan is het wel handig als je er een baby bijhebt, dat je oudste al naar de wc kan.
Maak er geen ruzie over. Als ze zo jong zijn en het potje leuk en interessant vinden:prima, houd het ook leuk. Dan is een evt. terugval misschien niet eens aan de orde.
Wat speentjes betreft. De oudste wilde nooit, en de jongste is verslaafd...Ik was er 4 weken gelden helemaal mee gestopt (overdag nooit gedaan, alleen in bed). Paar keer huilen voor het inslapen, toen voorbij. Na 2 weken op vakantie: drama, vreemd bed etc. Dus speentje in. Had ik het maar nooit meegenomen. Ze wil echt niet zonder:krijsen! De oudste is erg ziek geweest, dus ik had al gebroken nachten, en had geen energie er iets aan te doen. Toen werd zij ziek, en dat is voorbij, maar komen er weer kiezen door...Aaaaarg!
ik probeer nu maar een paar goede nachten te draaien en verzamel moed voor de nieuwe poging. Had ik maar gewacht tot na die vakantie (of veel eerder begonnen...)
Ik wil wel dat ze eraf is als ze 2 wordt. Of ik moet het speentje (ze heeft er maar 1) op haar verjaardag voor de cadeautjes ruilen...
Wat ik wel doe is als mijn man en ik naar bed gaan even bij haar kijken en het speentje uit haar mond halen. Is geen probleem. Blijkbaar heeft ze het nodig om in slaap te vallen. Ik heb al verschillende bedrituelen bedacht, maar als zedan in bed ligt gilt ze:"Speentje in!"
Oeps, is wel erg speentjes-verhaal geworden, eigenlijk verkeerd onderwerp, sorry.
 
Terug
Bovenaan