zindelijk


Help. wie kan mij helpen......
wij hebben een dochter van 2 1/2 maar ik krijg die met geen mogelijkheid zindelijk... hoe moet ik dat aan pakken???
ze wil absoluut niet op de wc. en ook het potje laat haar koud.
zijn er mensen met het zelfde probleem of weet iemand hoe ik dit moet aanpakken....
groetjes lilex
 
beste lilex

ik heb geluk gehad mijn zoontje was met zijn 2jr al helemaal zuiver overdag
maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken als je kind er zelf klaar voor is komt het zelf wel ik heb mijn zoontje nooit gedwongen of wat dan ook ik heb uitgelegd waar het voor was en heb het aan hem over gelaten ik denk zelf dat dat de beste manier is

groetjes tejaysmommy

veel succes
 
He lilex,

Mijn dochter was zo van de 1 op de andere dag zindelijk en zij was 3 jaar, dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.

Als ze er klaar voor is dan komt het vanzelf wel en sommige kinderen zijn er gewoon wat later mee, maar dat kan gebeuren en dat is helemaal niet erg.

gr. Mam van Rachel & Kevin
 
Ik zou me er niet druk over maken, dat is alleen maar vermoeiend voor jezelf. Lekker een luier voor dus en straks in de zomer achterthuis in de blote kont en een potje neerzetten. Dan ziet ze het als er een plasje uit komt en wordt het waarschijnlijk opeens heeeel interessant.
 
Hoi,

Ik zou me als ik jou was nog heleaal niet druk maken hierover. Het komt vanzelf.
Mijn zoon is nu 3 jaar en 2 maanden en is ook nog niet zindelijk. Maar ik denk dat hij wel zindelijk kan zijn voor het plassen. Want hij kan het ophouden als het moet, bijvoorbeeld als ik hem aan het uitkleden ben om hem in bad te doen. En dan plast hij op het potje of op de wc. Maar poepen niet. Heb een beloningsysteem geprobeerd aantal maanden geleden, als hij zegt dat   hij moet poepen zou hij 2 stickers krijgen en als hij zou zeggen dat hij gepoept heeft dan 1 sticker. Sommige dagen ging dat goed, andere dagen niet. Duidelijk is hij nog niet klaar ervoor. Het maakt mij eigelijk ook niet uit. Maar hij moet voor zijn 4e wel overdag zindelijk zijn. Dus zodra de lente komt, nou ja dat is al over een een week. Ik bedoel dus als het warmer weer wordt dan doe ik hem thuis geen luier meer aan en dan zien we wel hoe het gaat.
groetjes Chantal
 
Hoi,

Ik sluit me bij de anderen aan, maak je niet druk. Mijn dochter (2 jaar en 5 maanden) is nu helemaal zindelijk, dag en nacht. Wij hebben haar vanaf vorig jaar zomer thuis altijd zonder luier laten lopen, en het potje gewoon in de kamer gezet. Wel heel wat afgedweild engewassen hoor, maar ze vond het op een gegeven moment echt vies, zo'n nat broekje, en vanaf dat moment ging ze bijna altijd naar het potje. Maar ja het heeft dus wel een tijd geduurd voordat ze echt helemaal doorhad en het ook kon ophouden.
Rustig afwachten dus, ze geven het zelf aan.

groetjes,
Kirsten
 
Hallo allemaal

Toch wel jaloers heb ik jullie berichten gelezen. Mijn dochtertje wordt in juli 4 jaar en ze is nog steeds niet zindelijk. Ik heb echt alles geprobeerd: een onderbroekje en dan de luier, belonen met stickertjes (ik heb een heuze plaskalender met haar in elkaar geklust),  overmatig applaudiseren, in haar blote kont laten lopen (dan roept ze gewoon keihard om een luier, tot gillens aan toe....), gewoon potje, wc-verkleiner, zo'n trappetje met wc-bril. Ze weigert het gewoon.....

Ik heb haar wel al duidelijk gemaakt dat als ze naar de grote school wil, ze toch echt op de wc moet plassen. Maar vooralsnog weigert ze gewoon. Ook op de peuterspeelzaal houdt ze het volgens mij gewoon op (poepen in ieder geval).

Heeft iemand nog een tip, ik ben toch wel een beetje ten einde raad.

Alvast bedankt !!

Groeten, Debbie
 
ons dochtertje is al 3 en 3 maanden,en ook niet zindelijk,maar gaat nu al aangeven dat ze op het potje wil!Ga je kindje niet forceren!het komt vanzelf wel.Mijn zus is op het potje van mijn nichtje gaan plassen,toen vond mijn nichtje dat ook wel interesant
 
Terug
Bovenaan