zindelijk

Mijn dochter van 3 is qua plassen zindelijk, maar wil absoluut niet op het potje of op de wc poepen. Ze poept ook meerdere keren per dag. Dus na veel poepbroeken toch maar weer de luier aan, maar daar gaat ze dan ook weer in plassen. Stickerkaart helpt ook niet. wie heeft tips?
 
Onze dochter van ruim 2,5  is ook voor de kleine boodschap zindelijk, maar de grote durft ze niet op de wc/het potje zegt ze zelf.

Ik leg er maar gewoon geen druk op; ze komt vragen om een luier als ze moet poepen... en na een herinnering aan de wc krijgt ze dan toch de luier wel. Ik heb iets te vaak gehoord dat ze t anders helemaal niet meer loslaten en helemaal verstopt raken...

Zelfs een kado eraan koppelen, werkte niet echt... ze wist dat als ze poepie op de wc deed, ze de kleiclown kreeg... Nou, een keer met pijn en moeite op de wc gedaan, gelijk kleiclown gekocht... maar daarna weer gewoon in de luier... Dus de kleiclown staat nu in de kast en ze mag er alleen mee spelen als ze een poepie op de wc heeft gedaan...... dat heeft zo nu en dan wel effect haha.
Maar, als ze een luier wil, dan krijgt ze die dus... maar de kleiclown niet!

Soms rent ze zelf ineens weg naar potje of wc om "poepie op de wc te proberen" ... maar dan komt ze vrij snel weer terug dat t niet gelukt is of dat ze t niet durft... Nou, dan niet!
Heb liever dat t eruit komt, dan dat ze een trauma heeft!

Dus eigenlijk (nog) geen tips, behalve: geen druk...
 
Bij ons is het juist andersom!
Wij hebben een zoon van 3 jaar en poept wel op de wc, maar plassen gaat juist altijd in zijn luier.
Als we hem geen luier om doen is hij gewoon snel nat.
Hij roept altijd: mama ik moet plassen, maar plas zit dan in zijn luier en vaak komt er dan nog een grote boodschap in de wc.
Misschien daar iemand nog tips voor?
Wij werken ook met een sticker kaart.

Groetjes Mariska
 
Je kunt oefenbroekjes bij de hema kopen, die knoopjes hebben aan de zijkant. Ze kunenn dus aan en uit als een luier. Dat is makkelijker met schoonmaken en het voelt smeriger voor kinderen, doordat ze niet veel vocht opnemen. En dat maakt ze iets sneller bewust van wat ze doen.

Mijn zoontje had destijds trouwens 2 mnd nodig om na het zindelijk van plassen ook zindelijk van peoepen te worden. Hij had dat gewoon nog niet door. maar als ik hem een luier omdeed, plaste hij er ook weer in. dus daarom die broekjes.
 
Terug
Bovenaan