zindelijk

A

Anoniem

Guest
hoi

hebben jullie al nagedacht over het zindelijk worden?
hebben jullie daar al ideeen over hoe je dat gaat aanpakken?
we hebben nu een potje gekocht en willen langzaam gaan starten.
iemand nog goede tips?

groetjes Sterre

pfoe, dat lijkt nog zo ver mijn bed! IK dacht dat kindjes altijd minimaal 2 waren als ze zinderlijk waren. Maar wat ik hier lees kan het wel eerder. Ik heb nog niet het idee dat Stijn dan al aan toe is. Zijn vast wel boekjes over te krijgen hoe je dat moet aanpakken.
Zijn er hier al kindjes zinderlijk?

Carina

nee... ook al een tijdje een potje staan.
En afgelopen weekend maar weer eens geprobeerd, maar zit er niet in.
Is ook nog wel erg vroeg hoor.

Groetjes Debby

Hoi,

Volgens mij is het zo dat kinderen pas echt de controle over hun sluitspieren krijgen als ze rond de twee jaar zijn. Voor die tijd kan je natuurlijk wel langzaam wennen aan het potje en het toilet en oefenen, maar zijn ze zich nog niet bewust van het feit dat ze hun plas en ontlasting op kunnen houden en het dus kunnen sturen.

Overigens weet ik van mijn nichtjes dat ze het op een gegeven moment zelf heel goed aan kunnen geven. Het is ook een beetje waar je zelf voor kiest; ga je er moeite voor doen zodat ze snel zindelijk zijn of laat je het op zijn beloop. Dan duurt het wat langer maar uiteindelijk worden ze echt wel zindelijk.

Groetjes, KT

Ik ga er ook nog niet aan beginnen, vind het veel te vroeg.
Een kind moet aan een aantal 'voorwaarden' voldoen, om zindelijk te kunnen worden;
Het kindje moet beheersing over de sluitspieren hebben (lichamelijk)
Het kindje moet de connectie kunnen leggen tussen drang en plassen
Het kindje moet het aan kunnen geven

Er zit dus ook een lichamelijk aspect in en als dat nog niet zover is, kun je beginnen, maar schiet het nog niet op.

Ik versta overigens onder zindelijk dat een kindje helemaal zelf naar de wc kan, eventueel met wat hulp bij het uitkleden.
Ik kan Chloë nu wel elk half uur op het potje zetten, dan zal ze vast wel wat doen op   den duur. Maar de echte beheersing over de sluitspieren heeft ze toch nog niet.
Dan begin ik er liever wat later mee, zodat ze echt zindelijk kan worden.

Bij de eerste ben ik ermee begonnen toen ze 2 jaar en ong. 8 mnd was en die was ruim voor haar 3e verjaardag zindelijk.
Ga het nu ook zo aanpakken, denk ik.
Sil

het potje staat er bij ons ook al, en voor het slapen gaan er even op zitten, alleen om te wennen. Mijn moeder zegt dat ik het poepen om het potje al wel kan oefenen, omdat Erikjan bijna vaste tijden heeft en er vreselijk van baalt als hij in een vieze broek moet lopen. Ach ik zie wel...

Janine

Wat een onzin om je kind rond deze leeftijd al zindelijk te willen maken!!!
Werkelijk.........

Waarom is het tegenwoordig zo belangrijk dat je kind heel snel kruipt, loopt,  praat, zindelijk is?

Laat het kind lekker kind zijn zonder ons gepush!
Komt vanzelf hoor, dat groter worden.

Moest 't even kwijt.

Nou ik zie mezelf nog niet zitten met Julia en een potje eigelijk.....
Maar ik zelf was helemaal zindelijk toen ik een jaar en 2 mnd was.
En me moeder heeft er eigelijk niks voor hoefen doen, ik vond het gewoon vies
ofzo denk ikIk klom zelf op de kast om een schoon onderbroekje te
pakken als ik al naar de wc was geweest en er een drupje in zat....Tja je hebt
rare kinderenhihi.....Nee ik zie het wel eigelijk.Ik denk wel dat de 1 sneller
is dan de ander maarja dat heb je met alles.

Succes

Terug
Bovenaan