zindelijk

Noah plast al 2 weken op de wc!!!! Wij hebben een wcverkleiner gekocht en het gaat echt goed. Hij heeft nog wel een luier om, maar bij iedere verschoning zetten wij hem erop en dan plast hij gelijk. Je ziet hem ook echt even concenteren. Zo lief. Hij mag dan ook doortrekken en zwaait dan zo lief naar zijn plasje.. hahaha. Poepen doet hij nog niet. Nu proberen wij hem te leren, dat hij moet aangeven als hij moet plassen. Ik ben zo trots, hij is pas 21 maanden..

Wat goed he!!! Renske heeft gisteren voor het eerst op de wc gepoept. Ze gaf het helemaal zelf aan. Het begin is er, nu maar hopen dat het snel vervolg krijgt. Al weet ik dat dat niet perse zo hoeft te zijn Emma was 14 maanden toen ze voor het eerst op het potje plaste en uiteindelijk was ze met twee jaar en 9 maanden echt dag en nacht zindelijk. Maar ik was wel heel erg trots!

Hoi,

Dat is lekker op tijd en een heel mooi begin, ja toch?
Misschien kun je luierbroekjes kopen nu, dan kan hij ook tussendoor wat gemakkelijker gaan!
Mijn jongste is van de 10e 2, maar is er nog echt niet aan toe, zet hem wel minimaal 1x pd erop maar er komt niks,,haha
Hij plast ook nog te vaak, ze moeten het toch niet vaker als eens per uur minimaal doen om echt te gaan oefenen, dus ik wacht er verder nog mee, dadelijk in de lente/zomer hoop ik echt te gaan oefenen, zou het fijn vinden als hij zindelijk naar school kan in september, maar we zien wel!
Wel heel knap, zeker voor een jongetje is hij erg vroeg,,super!

Gr MJ

Hoi,
Mijn ervaring is dat als je kind er aan toe is het binnen een paar weken (soms zelfs binnen een paar dagen) zindelijk is. 's Nachts kan dit soms wat langer duren.
Mijn oudste was bijna drie toen hij zindelijk werd, al gebeurt het bij een jongetje meestal wat later, maar toch.
Ik wacht ook totdat Bo goed kan praten, dan kan hij zelf dingen aangeven en is het voor mij ook veel duidelijker wat hij wil zeggen.
Nu knijpt hij wel eens in zijn luier als hij geplast HEEFT... dus ik doe er nog niks mee, hij moet het aangeven als hij het nog moet doen en niet als het al gebeurd is.
Groetjes, Noor

Hey, wat goed, zeg!! Echt lekker snel!
Leah zegt inderdaad ook dat ze wat gedaan heeft NAdat het is gebeurd. Maar het is een begin. Ze mag op het potje of op de wc als ze dat wil, maar dat gebeurt nog nauwelijks. Dan maakt ze er alleen een showtje van en wil er na 5 seconden weer af. Maar wie weet, duurt het niet meer zo lang.

Terug
Bovenaan