Zindelijk

Hallo allemaal,

Onze dochter is nu 2 jaar en 4mnd. We zijn al een tijdje bezig met zindelijkheidstraining. We hebben een potje en een klein wc-brilletje. Als ze op het potje/wc geplast of gepoept heeft, krijgt ze een stickertje. We proberen haar regelmatig op wc/potje te zetten, bijv na eten, voor/na slapen (maar soms schiet het er ook wel eens bij in....)

Soms zien/merken we ook als ze moet poepen, als we haar dan op wc/potje zetten, komt er niet altijd wat...terwijl ze een kwartier later in luier gepoept heeft (ze heeft dan al ongeveer 20min op wc/potje gezeten).

We lezen altijd voor of laten haar zelf in boekjes kijken.

Heeft iemand nog tips????

Groetjes
 
Hoi,

Mijn meisje is nu 2 jaar en 1,5 maand en ook wij gaan het proberen. Ik werk thuis als gastouder en heb nu nog 2 kids die zindelijk worden. Ik ga het proberen, maar lukt het niet dan niet. Ik denk dat je er heel relaxed onder moet blijven anders lukt het niet. Wat je evt nog zou kunnen proberen is om haar met dit superweer zonder luier te laten lopen en elke 15 min op het potje zetten. Is ze eraan toe dan pakt ze het snel op en is ze snel zindelijk. Zo gaan wij het het straks in de vakantie proberen. lukt het niet? Nou ja, dan komt het volgend jaar zomer wel. Dan is ze net 3. Is ook prima!

Succes!!
Liefs ciomama
 
Terug
Bovenaan