Zindelijk

Dag moeders,

Onze grote meid wordt alweer bijna 2 en sinds een paar dagen heeft ze het te pakken.
Ze wil op het potje om te plassen, poepen nog niet.
Ze wil ook geen pamper meer om!

Super knap en 8 van de 10x plast ze ook echt op :het potje maar vaak gaat het ook mis en plast ze net waar ze staat of zit. ;(

We vragen steeds of ze moet plassen en soms geeft ze ook vanzelf aan of gaat ze zelf zitten.

Thuis doen we haar gewoon nu een onderbroek aan en op een dag kosten dat vaak een paar extra.
Als we buiten huis gaan doe ik haar nog veilig een pamper om.

Hoe doen jullie dat?
Hoe lang duurt het voordat het altijd raak is?
Hoe kan ik haar afleren dat ze niet ergens anders moet plassen of gaat vanzelf?

Hebben jullie nog tips en ideeen?
Ze zijn welkom!

Hi,

Warren heeft het andersom: hij geeft het aan als hij moet poepen (brult dan 'poep!!').
Wij beginnen 'actief' met zindelijkheids training half september, dan gaat Warren naar de peutergroep op de crèche, daar doen ze ook aan zindelijkheidstraining.

Thuis hebben we een potje staan en een leuk boekje erbij, telkens als hij Poep! roept vragen we of hij op het potje wil of lezen we samen het boekje. Juist omdat hij zo jong is houden we het informeel.

Misschien kan je overdag luierbroekjes proberen? Die van Kruitvat huismerk zijn betaalbaar en betrouwbaar.

En tja, prijs een 'gelukt' plasje en straf nooit een ongelukje.
En geduld...
Heel veel geduld...

Liefs,
Evje

Lieve meiden,

hier ook een ukkie die het potje heeft ontdekt.
Eerst wel het KNIKKERpotje... daar legde ze maandagmiddag haar poepie neer. En maar: "Mama, poepie, mama poepie." roepen. Ik wou haar naar binnen brengen (ze zat buiten in het badje), tot ik het drolletje zag drijven (ze had het stenen knikkerpotje eerst volgegooid met water).
Daarna heeft ze het afgemaakt op het potje, wat haar papa snel opgehaald had boven.
Sindsdien voor bad/slapen en vanmorgen bij het opstaan doet ze plasjes op het potje.
En trots dat we zijn!! En zij ook, haar koppie straalt als we haar zeggen hoe knap we haar vinden en hoe groot ze al is :).
Nog 3 nachtjes, en dan is ze alweer 2!! (zondag).

Liefs Marit

Terug
Bovenaan