Zindelijkheid 2 jarige.. plus de nacht

<p>Goede avond,</p><p>Ons zoontje is net 2 geworden en zijn bezig met zindelijkheid..</p><p>Nu gaat dit wanneer hij zonder pamper en onderbroek rond loopt super goed, gaat zelf naar zijn wctje doet netjes zijn billetjes af enzo, zelfs als hij zijn potje niet ziet probeerd hij dit duidelijk te maken en houd hij dus netjes op.. maar wanneer we hem een onderbroekje aangeven vergeet hij dat hij naar zijn wc moet gaan, nu doet hij wel zodra hij merkt dat hij plast met onderbroek stopt hij meteen en loopt hij wel naar zijn wc..</p><p>Nu vraag ik me af heeft iemand hier een tip voor hoe we hem dus kunnen leren dat ook met onderbroek gewoon naar de wc moet gaan(Hij kan helaas nog niet super goed praten om het ons te vertellen)</p><p>Tevens de vraag hoe hebben jullie de nachten gedaan? Zonder pamper in bed en potje of gewoon pamper aan of hoe.. laatst was hij zonder pamper en broekje aan op de bank in slaap gevallen heeft toen 2 uurtjes geslapen maar niks gedaan en normaal met pamper aan doet hij dat wel een klein beetje.</p><p>Alle tips en trucs zijn welkom.</p><p>Owja we willen niks overhaasten maar hij vind het zelf geweldig om naar zijn wc te gaan (Hij heeft zo'neigen kleine wctje)</p>
 
Hier was het een beetje hetzelfde met onze dochter. Ze was denk ik een maand of 20/21 toen ze in de zomer in haar blote billen liep en alles netjes op het potje deed. 
Maar toen het kouder werd en ze kleren aan had ging het elke keer mis.
Ik denk dat je twee opties heb. Doorzetten en de vele ongelukjes even voor lief hebben. Aangezien hij dat niet prettig vind zal dit snel verbeteren.
Of je zet het niet door en wacht nog even tot hij wat groter en verder is en wat beter praat. Dan gaat het misschien sneller goed.
Zelf heb ik toen niet doorgezet. Ze was erg jong en ik had er niet zoveel tijd voor. Ze is nu 2,5 en sinds 2 maanden volledig zindelijk, meteen ook snachts.
In de nacht (of slaapjes overdag) zou ik de luier pas uit laten als hij elke keer droog is na het slapen. Was hier dus meteen zo toen ze overdag zindelijk was, maar sommige kinderen hebben daar langer voor nodig.
 
Ik zou doorzetten en hem een onderbroek aandoen. Kwartje valt denk ik snel genoeg. En dan hem regelmatig even helpen herinneren en op zijn wc-tje zetten om te kijken of hij moet plassen. Misschien merk je nu al een ritme bij hem, bijvoorbeeld vaste momenten of bepaalde tijd die hij ertussen laat. Dat kan je helpen om hem tijdig te herinneren om naar de wc te gaan. 


De nachten zou ik de luier uit laten als hij een aantal nachten droog is. 
 
Dank jullie.. ik ga het een weekje proberen door te zetten en dan kijk ik verder..
En die ongelukjes en extra was neem ik maar al te graag voor lief als hem dat helpt
 
Wij zijn onlangs ook begonnen, maar onze zoon is wel wat ouder. Hij wordt over een maandje 3. Hier heeft meneer echt gewoon 3 dagen achter elkaar eerst in zijn blote kont rondgelopen, binnen en buiten. Bewust moment gekozen waarop ik zeker wist dat we thuis rondom het huis zouden zijn die dagen en het lekker weer was. Dat ging prima. Op dag 4 was het kouder en meneer wilde zelf graag een onderbroek&broek aan. Toen met hem afgesproken dat hij eerst alleen met onderbroek rond zou lopen en als hij dan 2x op het potje was gegaan en geen ongelukje had, dan ook met broek. (mijn ervaring was namelijk ook dat hij het liet lopen als hij een onderbroek aan had, maar het prima kon ophouden als hij in zijn blote kont rondliep). Vanaf toen deed hij het eigenlijk geweldig. Wij zijn nu bijna 3weken geleden begonnen en de aantal ongelukken zijn op 1 hand te tellen. 
Een luier krijgt hij nog wel voor het slapen, verder niet. Slapen hebben we 1x geprobeerd zonder, maar was geen succes. En moet ook zeggen dat ik daar ook geen haast heb. Vind het al super dat het overdag zo goed gaat.
Succes! 
 
Terug
Bovenaan