Zindelijkheid bij dwarse dochter

Hallo iedereen
Ik zal me even voorstellen ik ben Desiree blok en ik en mijn vriend hebben een dochter van nu net 3 .
Sinds dat ze 2,5 is heeft ze interesse in het potje. Nu gaat het soms dagen goed maar 9 van de 10 keer houd ze haar plas op! We zien haar dansen en knijpen en vragen of ze wil plassen waarop haar antwoord continue stellig " nee " is. Soms plast ze dus ook maar 1 maal per dag terwijl ze prima drinkt . Op een of andere manier weigert ze gewoon. Dit terwijl ze in de nacht helemaal droog is en als ze eventueel moet plassen roept ze ons wel. Poepen is helemaal een drama dat doet ze nog steeds in haar broek maar een luier wilt ze niet meer aan. Het maakt me ontzettend verdrietig ik dwing haar absoluut niet maar denk dat het ook niet goed is om het de hele dag op te houden. Heeft iemand tips of hetzelfde meegemaakt dan hoor ik het graag. Vind het echt heel erg :-(
 
Hoi desireeb,
Klinkt heel bekend. Ik heb een zoontje en hij is iets jonger, maar verder hetzelfde verhaal. Helaas geen tips, ik ben ook op zoek naar antwoorden. Zoek veel op het internet maar kom weinig informatie tegen die mij echt verder helpt. Ik heb het idee dat hij stopt met het ophouden van zijn plas als hij echt zindelijk is, maar dit lukt nog niet echt. Ik heb de stappen zoals beschreven op Ouders van Nu (https://www.oudersvannu.nl/dreumes/1-jaar-0-3-maanden/ontwikkeling-opvoeden/zindelijkheid/dreumes-zindelijk-maken/) gevolgd, maar dit is tot nu toe met weinig succes.
Las ook verhaal dat mogelijk is om je kind vanaf 1 jaar al uit de luiers te hebben (http://www.24baby.nl/je-kind-voor-15-jaar-uit-de-luiers/), nou dit mij (ons) niet gelukt. :). Ben wel overtuigd dat het moet lukken als je kind tussen de 2 en 3 is. Ik wacht nu tot het weer mooi wordt en ga hem dan lekker naakt in de tuin laten spelen, misschien helpt dat.
Als anderen tips hebben, hoor ik ze dus ook graag!

 
De oudste was hier zindelijk met net 2 jaar. En de jongste ga ik volgende maand aan beginnen. Die wordt in mei 2. Ze gaven het hier al wel allang aan. Ik kan zelf niet goed uit de voeten vandaar dat ik nog even wacht. Als je het perse wil, kwestie van luier uit en veel was, dweilen enz. Maar ze heeft er wel de leeftijd voor dat je het haar uit kunt leggen.
 
@desireeb waarschijnlijk heb je het allemaal al wel geprobeerd, maar ik deed bij de oudste altijd een boekje voorlezen als hij op het potje zat. Liedjes zingen enz. Alles als het maar afleid van het plassen en poepen.
 
Terug
Bovenaan