Zindelijkheid en belonen

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje... Sinds kort wil onze dochter van bijna drie op het potje plassen en poepen, maar haar opa en oma hebben haar aangeleerd dat ze, als dat goed gaat, wordt beloond met een snoepje.
Dit werkt op zich goed, maar het loopt nu wel een beetje de spuigaten uit qua snoepjes op een dag.
Nu las ik ergens over een stickerbeloningssysteem dat goed zou werken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe pak ik dat aan? En zijn zulke systemen ergens te koop of moet je die zelf in elkaar knutselen?
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groetjes Marieke

 
Hoi,


Hier hebben we het gebruikt bij onze zoon van 3 werkte erg goed. Ik heb bij de Zeeman sticker velletjes gekocht met leuke stickers en zelf een vel papier met hokjes gemaakt. Bij elke plas een sticker in het hokje. Ik had het vel  in de keuken liggen maar je kan het natuurlijk ook in de wc hangen.  Hier hadden we bij tien plasjes een klein kadootje dat ging eigenlijk erg goed en na dat kadootje was het belonen niet meer nodig. Met poepen had hij nog wel wat moeite (ging het ophouden) dus toen ben ik nog even doorgegaan met het stickersysteem (bij elke keer poepen een sticker). Na 2 x 10 stickers ging dat ook prima en heb ik gezegd dat het nu zo goed gaat dat we geen stickers meer hoeven te plakken en dat begreep hij prima.
Je kan dus zelf even kijken bij hoeveel stickers je een kadootje geeft/laat uitzoeken.

Succes ermee.

Groetjes Marian.
 
Hallo!

Wij waren op visite bij vrienden die met hun dochter ook met en sticker-beloningssysteem werkten. Dit maakte bij onze dochter zo veel indruk dat ze het ook wilde. (Die vrienden waren ook begonnen met belonen met snoep, maar tien snoepjes per dag is wel erg veel...)
We hebben zelf een A-4tje gemaakt met twee kolommen (vor de kleine en grote boodschap) Voor elke plas op het potje of de wc kreeg ze een sticker. En voor een poep een grotere sticker.
De eerste dagen ging ze heel vaak plassen en had ze soms wel tien stickertjes. Maar ze was wel droog!
Bij mijn dochter op het kinderdagverblijf werken ze ook met stickertjes als beloning. Hier krijgen de kinderen een broekje van papier en mogen ze na een plas of poep op de wc een stickertje op plakken.
Mijn dochter was al heel snel helemaal droog...

Groeten, Elinesmama
 
Terug
Bovenaan