Zindelijkheid en ongelukjes s nachts

<p>Hoi mama’s, </p><p>mijn zoontje van 2,5 is al een aantal maanden zowel overdag als snachts zindelijk. Nu sinds n nacht of 3/4 heeft ie snachts ongelukjes. We laten m voor het slapengaan altijd plassen. Wat is jullie advies? Ik wil eigenlijk niet terug naar de luiers.. wat blijft er dan over; wakker maken zo 2/3u na zijn bedtijd ivm aanmaken van de urine? <br />andere tips zijn welkom! <br /><br /></p><p> </p><p> </p>
 
Mijn dochter is nu ook ook paar maanden zindelijk. Ik doe snachts wel een luier om, maar tot nu toe blijft zij altijd droog. Ik ga binnenkort stoppen met de nachtluier. Ik stopte dus niet meteen met de nachtluier omdat ik snachts geen zin had in het verschonen van een bed. Het is heel normaal als je kind pas later snachts zindelijk wordt. Ik zou pas stoppen met de nachtluier als hij geen ongelukjes meer heeft snachts. En wellicht is wakker maken rond 11 als je zelf naar bed gaat een optie voor jullie zodat hij nog even kan plassen?  
 
Hij is dus wel zindelijk geweest snachts zonder ongelukjes? Dan zou ik idd niet terug gaan naar een luier.
Misschien is er iets veranderd thuis, of heeft hij spanning? Daar kan de terugval ook door komen. Idd een extra keer laten plassen en verder hopen dat het snel weer beter gaat.
 
ik heb niet hier thuis nooit gemerkt dat ze er last van hadden als je ze savonds even extra laat plassen.
Ik zou het zeker een aantal weken zo proberen en dan daarna een keertje niet om te zien hoe het gaat?
 
 
Hallo, 
Mijn zoontje is 2,5 en zindelijk sinds zijn 2 jaar zowel s'nachts als overdag. Een maand of 2 geleden begon hij ook opeens terug in zijn bed te plassen. Ik heb het toen opgelost met hem te laten plassen net voor ik zelf ging slapen. Ik heb dit 3 dagen gedaan en dan was het opeens weer weg. Het zijn natuurlijk maar peutertjes ze verwerken s'nachts alles wat ze overdag hebben beleefd. is je kindje mss net met school gestart? nieuwe opvang, een nieuw gezicht in de directe omgeving dit kan hier invloed op hebben. Ik zou zeggen probeer het nog eve zonder pamper na een week nog steeds nat mss dan maar weer eve terug een luier om tenzij je niet inzit met het opkuis werk. Hier tips voor mama's die nog volop bezig zijn met zindelijktraining.
Hou ons up-to-date ! ?
 
Terug
Bovenaan