Zindelijkheid jongens, wc-bril verkleiner te klein?

<p>Beste moeders en vaders!</p><p>Mijn zoontje is 19 maanden en we zijn langzaamaan begonnen met zindelijkheidstraining. Echter, hij zit niet graag op het potje, dus hebben we een wc-bril verkleiner gekocht. Maar ik heb het idee dat dit niet goed past en hij hiervoor al te groot is. Mijn zoontje is stevig en weegt ongeveer 14 kilo. <br />Ik ben bang dat hij met de huidige opening in de wc-brilverkleiner  niet tegelijk kan poepen en plassen. En ik heb moeite om hem zo te laten zitten dat ik zijn piemeltje naar beneden kan richten.</p><p>Ik heb gezocht maar kan niet een wc-bril verkleiner met een binnenmaat van meer dan 14 cm vinden.En voor de normale wc bril is hij nog te klein. </p><p>Is het anders een optie om hem staand te leren plassen, en alleen voor het poepen te zitten (en te hopen dat hij niet tegelijk hoeft te plassen? ;-)<br /><br />Ik kijk uit naar jullie tips en ervaringen<br />Liefs, Judith</p>
 
Wij hebben de wc-bril verkleiner van de Ikea. Ik heb 2 grote jongens van 2&4 jaar en die passen er beide prima op. Maar ja inderdaad in het begin wel aan moeten leren dat ze het piemeltje goed naar beneden moeten doen. De oudste plast tegenwoordig staand en zit alleen als hij moet poepen en savonds voor het slapen gaan.
Eerst staand leren plassen zou ik niet doen. Jongens plassen beter uit als ze zitten (heb ik ooit gelezen, maar ben geen expert)
 
Inderdaad de verkleiner van ikea en van de kruitvat. Onze dochter is nu 3 en 15,5 kg en kan goed op deze verkleiners. .
 
Wij hebben een ventje van 15 kg (2;3 jaar) en die past makkelijk op die van de kruitvat. Ik kan me niet voorstellen dat een kindje van 19 maanden al te groot zou zijn voor een wc bril verkleiner. Sommige mensen beginnen dan nog niet eens met zindelijkheid. Dus ik zou toch even een andere proberen!
 
Hier ook een stevige knul maar die past prima op de wc verkleiner. Het is even een handigheidje met de benen iets wijder waardoor het piemeltje makkelijker naar beneden gaat. Staand plassen is inderdaad niet aan te raden tenzij je iedere plasbeurt je gehele toilet wilt schoonmaken ?
 
Dag allen, 
bedankt voor jullie tips en ervaringen! 
ik heb het idee dat de meeste wc-bril verkleiners dezelfde soort maat hebben, dus dan ligt het daar wellicht niet aan.
misschien inderdaad de benen iets meer wijd doen, en piemeltje naar beneden. ik ga het uitproberen, bedankt!
 
Benen wat wijder en naar voren laten buigen met plassen. Dan gaat de piemel goed naar beneden. Mijn zoon is ook wat stevig en 14kg maar beide lukt gewoon op de wc als we het hem zeggen. Maar hij is nu 33 maanden en voelt het niet zelf of hij moet plassen of poepen. Alleen sporadisch. Dus wij wachten nog even. Zn broer was 3 jaar en opeens klaar ervoor. Succes
 
Terug
Bovenaan