Zindelijkheid overdag

<p>goedemorgen dames,</p><p>Ons zoontje is van 16-05-18. Nu is het zo dat wanneer hij geen broek of onderbroek aan heeft hij geheel zinderlijk is maar wanneer we heb een onderbroek aangeven niet meer..</p><p>Zelfs de nachten is hij zinderlijk gaat netjes in de nacht naar zijn potje om te plassen wel enkel wanneer hij zonder broek slaapt.</p><p>Iemand een idee hoe dit kan?</p><p>En wat we er aan kunnen doen hij wil ook eigelijk nooit zijn pamper meer aan dus wil hem er wel echt bij helpen</p>
 
Herkenbaar, en komt veel voor. Mijn dochter was een tijd overdag zindelijk als ze een luier aan had, maar met onderbroekjes de hele tijd ongelukjes. Opeens viel het kwartje en ging het ook zonder luier goed. 
Ik zou een tijdje wat extra was voor lief nemen. Trek hem alleen een onderbroek aan. Zet hem regelmatig even op het potje/de wc om een plas te doen. Bij een ongelukje neutraal benoemen wat er gebeurd is en wat de bedoeling is, even op het potje zetten en daarna droge onderbroek aan. Als je dit een paar dagen volhoudt valt het kwartje waarschijnlijk wel.
 
 
Wat goed dat je zoontje al zo zindelijk is, maar je wilt natuurlijk ook dat dat met ondergoed aan zo blijft. Ik zou ook zeggen neem het voorlopig even voor lief dat het wat vaker fout gaat. Waarschijnlijk went hij eraan en vindt hij het vies als hij in zijn broek plast. 
 
Terug
Bovenaan